Marketingpod.dk med Halfdan Timm

LinkedIn er den bedste platform, hvis du vil finde dit næste job, din næste kunde eller måske din næste bestyrelsespost. Top 0.6% på platformen poster en gang om ugen og top 4% poster bare en gang imellem. Vi taler om opsætning af profil, hvad du kan poste og hvad du ikke skal gøre for at få værdi ud af LinkedIn som både privatperson og virksomhed.

Kapitler

00:00
TikTok udfordrer Amazon

01:15
Morgan Stanley implementerer AI-assistent

10:01
Potentialet for TikTok Shops i Danmark

15:00
Optimering af LinkedIn-profil

22:17
Forskellige typer opslag for at skabe engagement

28:28
Hvordan algoritmen påvirker distributionen af opslag på LinkedIn

32:44
Betydningen af virksomhedssider på LinkedIn

36:58
Optimering af tilstedeværelse på LinkedIn

38:53
Thought Leadership Ads og engagement

42:17
Opbygning af forbindelser med webinar- og konferencedeltagere

45:36
Brug af automatiseringsværktøjer med forsigtighed

48:08
Brugerdefinerede billeder og korrekturværktøjer

Takeaways
  • TikTok lancerer deres eget juli-udsalg som modsvar til Amazon Prime Days
  • Morgan Stanley implementerer AI-assistent til at udføre rugbrødsopgaver
  • Amazon planlægger at tilbyde billige mode- og livsstilsprodukter som konkurrence til Shein og Temu
  • TikTok Shops har potentiale i Danmark for både content creators og virksomheder
  • LinkedIn kan anvendes til at øge synlighed, rekruttering, salg og læring
  • Tips til at optimere ens LinkedIn-profil: Regelmæssige opslag er nødvendige for at opnå top placeringer i LinkedIn-algoritmen.
  • Forskellige typer opslag, såsom memes, videoer, dokumenter og afstemninger, kan øge synligheden og engagementet.
  • Algoritmen kan lide likes, kommentarer og delinger, mens eksterne links og tagning af personer, der ikke svarer, kan have en negativ effekt på distributionen.
  • Det er vigtigt at skille sig ud og være anderledes for at øge engagementet på LinkedIn. Det er vigtigt at have indhold på virksomhedssiden på LinkedIn for at undgå at virke inaktiv eller lukket ned
  • Thought Leadership Ads er et effektivt format til at øge engagementet på LinkedIn
  • Man kan bruge webinars og konferencer til at opbygge forbindelser på LinkedIn
  • Det er vigtigt at undgå at købe følgere på LinkedIn, da det kan skade ens troværdighed
  • Anbefalede værktøjer inkluderer Submagic til undertekster, Opus.pro til at klippe videoer, ChatGPT til korrektur og idéer, Canva til at lave bannerbilleder, Clay.com til automatisering og Hyperise til at tilpasse billeder

What is Marketingpod.dk med Halfdan Timm?

Marketingpod er et ugentligt podcast om digital marketing med Kristian Tinho og Halfdan Timm. Det udkommer hver mandag og indeholder det vigtigste historier om digital marketing fra den foregående uge samt et emne, hvor vi går i dybden. Skriv dig op på Marketingpod.dk for at få mail ved nye episoder.

Halfdan Timm (00:02)
Christian.

Kristian Tinho (00:04)
Halftanden. Vi starter som altid med de tre mest bemærkelsesværdige nyheder fra den forgangende uge. TikTok vil byde skirm af Amazon og lanceret derfor deres eget juliudsalg som direkte modsvar til de velkendte Amazon Prime Days. Der er nogle af de absolut største handelsdage på året for Amazon. Annonseringen af det store juliudsalg på TikTok kommer blot to dage efter at Amazon afslødede at det årlige Prime Day megaudsalg ville finde sted den 16. og 17. juli i år.

Det hele kommer til at foregå på TikTok Shops, som blev lanseret i september 2023 på udvalgte markeder. Lanseringen af TikTok Shops kom i kølevandet på den interesse af efterspørgsel. Man fra TikToks side kunne se, at mediet skabte blandt andet via det velkendte hashtag, TikTok Made Me Buy It.

Formudrådgiverne hos Morgan Stanley er tæt på at få en OpenAI -drevet assistent til at udføre en stor del af deres robrugsarbejde. Den nye AI -assistent kaldes Debrief, og den forventes at kunne vare til flere tusind timers arbejde, som bankens financielle rådgiver ellers selv skulle have foretaget. Der er bl .a. tale om opgaver, såsom at føre detaljerede logfiler over rådgivernes møder og opret automatiske udkast til emails samt opsummering af møder med kunder.

Amazon lancerer efter Signe en Shine og T -Mo -konkurrent. Rygterne går på, at Amazon vil begynde at tilbyde ekstra billige mode - og livsstilsprodukter. Som man i dag kender det fra blandt andet T -Mo og Shine. Rygterne kommer i kølevandet på den vækst, som T -Mo har oplevet det sidste halve til hele år. Det afsløde Amazon efter Signe til en invite only -konference for kinesiske sælgere på platformen. Tanken er basalt set at tilbyde no -name -produkter via Amazon, som sendes direkte.

fra Kina, hvor vedpriserne kan holdes ned.

Halfdan Timm (01:48)
Hvis man lige tager den sidste første med Shien. Jeg tror faktisk, det hedder Shien og bliver øvet børsensæret på London Stock Exchange lige om lidt. Og det er der en interessante historie i sig selv, fordi London Stock Exchange har virkelig haft svært ved at tiltrække store børsensæringer siden Brexit. De har basically ikke haft nogen. Men Shien er den ene eller anden årsager blevet tiltrukket til London og skal faktisk til at blive børsensæret der. Men jeg synes, det er interessant det her. Det er, i USA er der nogle regler, ligesom vi har i Danmark, for hvor dyr en pakke skal være, for at den bliver fortollet.

Og det er jo nogle regler, der stammer for dengang, Kina basically var et u -land og dermed skulle omgå tariffer og have sådan lidt indirekte støtte. I USA er der en grænse på 800 dollars. Så det vil sige, hvis du sender en pakke direkte fra Kina under 800 dollars, så bliver den ikke fortållet, at den ikke er udsat for tariffer. I Danmark har vi en bakketel -grænse, men hvis jeg husker rigtigt, ligger den meget lavere på 180 kroner. Nu ved jeg jo, du har jo rent faktisk købt fra TikTok. Undskyld, ikke TikTok -Temo. Skam dig! På vegne af miljøet, børnene, dyrene.

Kristian Tinho (02:39)
Får jeg det i måneden?

Det var ikke mig, det var min kæreste.

Halfdan Timm (02:45)
Alle sammen, skam dig! Men jeg mener, den er 180 kr. i Danmark, så den er noget lavere, og det er lidt nemmere at blive fortållet. Årsagen til, at Amazon gør det her, det er selvfølgelig, at de ikke kan konkurrere med, at de skal betale 12 og tariffer for de produkter, som de og deres sælgere importerer fra Kina, når T -MU ikke gør det. Så det er jo det eneste logiske at sige, if we can't beat them, join them. Så nu kommer man til at kunne købe T -MU crap direkte på Amazon med et par uger frakt.

Hvis jeg var amerikansk E -com, ville jeg jo være frustreret over det her, fordi ikke alene, så har du temer, der gør det. Nu kan du kraftedeme også købe de samme lorteprodukter til den samme skodpris på Amazon, som jo bare har et endnu større reach. Og hvis det her kommer til at ske sådan rigtigt i Europa, hvor man kan forestille sig, at amazon .de eller ceo .uk vil gøre det samme, så kan jeg ikke forestille mig andet end at det vil gøre det endnu sværere for dansk E -handel at konkurrere med den her type produkter. Som person, som jo køber de her skodprodukter med høj frekvens, hvad tænker du så om den her nyhed, Tino?

Kristian Tinho (03:39)
Det er jo et angreb lige rakt i stroben af seldersene på Amazon -platformen, men også alle de omkringliknende webshops. Det, som rykterne går på, er, at det bliver en ny sektion på Amazon, altså et menu -punkt simpelthen, hvor det der... Bilig lort, ja. Helt vildt. Det, man så antager, er, at leveringstiden kommer til at være på de her 9 -11 dage, som jo er fuldstændig modsat af, hvad Amazon virkelig forsøger på at menneske den her leveringstid til kunderne, men det går man på kompromis med.

Halfdan Timm (03:53)
Billig lort. Lige oppe i menuen. Ja, og det får en mega høj klik flow rate. Klik her for billig lort.

Kristian Tinho (04:08)
på den her sektion, hvor imod at varerne så nok bliver en 10 .000 kr. prisen. Præcis som begynder det fra fx Teemo.

Halfdan Timm (04:13)
Mmm.

Jeg synes også, det er interessant, at det her med TikTok, der var til at lave deres egen udsalesdag, lige omkring Amazons Prime -dag, igen også noget, der giver god mening. Jeg synes, det mest interessante med det her, det er, hvornår vi rigtig får TikTok -shop i Danmark. Nu er jeg jo en gammel at vise, mand, så jeg bruger mest sådan LinkedIn, som vi kommer til at snakke om, men vi har jo etableret mange gange i det her show, du er meget, meget ung, så det er jo mere om at snakke om YouTube -kits og TikTok, tænker jeg. Så TikTok -shop, kunne du forestille sig, at det bliver sådan rigtig stort, når det kommer til Danmark rigtigt, fordi det kunne jeg godt.

Kristian Tinho (04:34)
Hahahah!

Ja, det kunne det sagtens. Sidder man og følger lidt med i, hvad der foregår i USA, hvor de jo har TikTok -shops, og følger med i, hvordan det her dropship -miljø derovre, som plejer ved dem, der er forgængerne for at prøve nye ting af, det er nogle ret vilde og hæftige talle, man kan se der, både i forhold til dem, der sælger varedirekte derpå, men også de her content creators på platformen, der får Affiliate -kommissionen af at sidde og vise de her produkter frem. Det er simpelthen hele det her ekosystem, det har de jo på appen.

Det er noget, som jeg glæder mig til at få til Europa, men jeg er også lidt skeptisk, fordi det kommer til... Altså, det er et ekstra ben, som jeg tror, rigtig mange e -kommerses skal have tilkoblet deres forretning.

Halfdan Timm (05:26)
Jeg tænker også, hvis du ligger med sådan et fysisk produkt, som ligger inden for sådan en impulsfæren af ting, du kan købes, det vil sige, det koster måske 1, 2, 3, 400 kroner, så tror jeg, at det ligger en gigantisk mulighed i at være en af de første til at bruge TikTok -shop og være dygtig til det, fordi jeg også... Nu er jeg meget på LinkedIn selvfølgelig, men også på Twitter. Og der følger jeg mange af de der direct -to -consumer -dropshipping -drengere over i USA, og du har ret, de har jo rigtig meget fart på. Det er Rolex og Lamborghini, som er lidt nøj for dem, der gør det godt. Det er totalt du -buy -buy -midt -vestlig i USA. Men...

Det er fascinerende at se, når de rammer et eller andet produkt. Du ved, når de rammer et eller andet. Jeg så f .eks. her den anden dag bagnespray, som er bag -akne. Altså, bumser på ryggen. Bagnespray. Det er jo en eller anden, der skrev om, at det her eksploderer lige nu på Amazon. Og vi er sådan grafer, at han importerer tilfældigvis bagnespray. Og når du så rammer sådan et produkt der lige, når det bliver stort, så kan du om til 20, 30, 40, 50 .000 dollars om dagen. Så dør den ned 7 -10 dage efter. Men du behøver ikke lave mange af dem der om året, før det faktisk bliver ret fedt for dig.

Og TikTok Shop har været en kæmpe enabler til det der. Så jeg tror også, at der er nogle danske shops, som har mulighed for at være first movers på det her. Både danske content creators, helt sikkert også som affiliates eller jobshippers. Men jeg tror også danske shops, som har mulighed for at integrere TikTok Shop ind, og så rent faktisk gøre det der. Jeg tror, de har nogle rigtig spændende muligheder. Lad os tage med Organ Stanley, som gerne vil lave Open AI drevet assistenter. Så der er to ting at sige om det her. Det ene, det er teknikken er 100 % klar til det. Vi snakkede i sidste episode om... Nu nævner du fx i noterne her.

Transkribering af møder. Vi snakkede i sidste episode om TurboScribe, som virker til bl .a. Google Meet, som bare kan... Man kan upload filen der til, og så fem minutter efter får du hele mødet transkriberet og AI 'en laver også opgave ude i delegering, og efter hvad der er aftalt på mødet osv. Altså teknikken er der 100 % Det der med at lave kundeservice og udkaste emails og opsummering og resumere 100 % teknikken er der, det kan det gøre nu. Det der udfordringen.

Det er jo ligesom for danske revisorer, advokater og mange andre professional services virksomheder også lidt indirekte. Det er, at Morgan Stanley har jo det her som produkt i dag. De har jo ansatte, som sidder og laver resuméer af møder. Og det fakturerer de jo sikkert 2, 3, 4, 500 dollars i time for at tage deres rigtige kunder. Og jeg har en ven, der arbejder med noget Legal Tech, altså noget B2B SaaS inden for Legal Space i Danmark. Og han siger, at hans største udfordring med at sælge hans produkt, det er, at dem han sælger det til, bliver basically arbejdsløse af det.

Det giver meget bedre mening for virksomheden at gøre det, men han prøver at sælge det til nogen, hvis jobafhængerne ikke har købt det. Og jeg tror, det er fedt, at Marcus Sandley gør det her, fordi de ser jo tydeligvis en mulighed for at være offensive. Men der er lidt noget prisoners dilemma i det her, fordi prøv at forestille dig, Tinio. Du har et advokatfirma, jeg har et advokatfirma. Hvis ingen af os implementerer det her, så kan vi blive ved med at fakturere en sekretærs tid til 2000 kr. i time, mens hun står og laver kopier ved faksmaskinen. Hvilket er en ting. Det er en ting i 2024, at advokatkontorer fakturerer deres kunder 2000 kr. i time for at stå og lege med en printer.

Det er en ting. Hvis det her bliver implementeret, så er der sådan en typ opgaver her, som vi ikke kan gøre det længere, men det er helt vildt profitabel for os at gøre det. Så jeg ville som advokat sådan tænke, det er bedst, hvis du ikke gør det. Og du ville som advokat tænke, det er bedst, hvis halftanden ikke gør det. Så der er lidt nogle prisoners dilemma i det bedre for os begge to, hvis ingen af os gør det. Men det er rigtig godt for en af os at være den første, der gør det, fordi så kan man virkelig forbedre affektiviteten af en service og undercutte markedet helt vildt. Og jeg tænker, det er den mulighed, som Morgan Stanley ser det her. Hvad tænker du om det?

Kristian Tinho (08:47)
Jeg tror også, det kunne blive en vandvittig fed USP for den første, der tør gå ud. Vi følger med, hvad der sker på AI -fronten. Vi kan nu arbejde endnu mere effektivt. Du skal ikke betale for de her tommete timer. Det har de jo ikke været historisk, men det bliver de på en måde fremadrettet. Hvor den tid kunne være brugt bedre andet steds. Eller gøre servicen endnu mere affordable for kunderne. Så jeg er helt enig, men...

Hvem tør tage det første træk? Så længe man ikke gør noget, så kan man få lov til at fakture de tommelige timer. Det er måske så meget sagt, det er ikke sat på spidsen, men man forstår mig ret.

Halfdan Timm (09:25)
Ej, men der er sku mange, der er tomme ved at faktisk sige. Men det kan vi lave en anden episode om en eller anden dag. Den tror jeg også kunne blive rigtig

Kristian Tinho (09:30)
Ja.

Halfdan Timm (09:32)
Dagens episode handler ikke om, hvordan advokatfirmaet faktorerer 2000 kr. for opererende printer. Den handler om, hvordan man bliver top 0 ,6 % LinkedIn champ. Åretsagen til, at vi har givet den titel, er, at jeg har noget interessant statistik på, hvor meget det kræver at blive en af de 0 ,6 % mest aktive content creators på LinkedIn. Hvor meget det kræver, det kommer vi tilbage til senere. Men denne episode kommer til at handle om både LinkedIn ud fra et organisk perspektiv, altså fra HFNC og Christian Tinius perspektiv i forhold til at få organisk synlighed, men også fra et virksomhedsperspektiv.

også fra annoncering, fordi der er faktisk rigtig meget at snakke om. Og lad mig lige starte med en lille referanse til DRs medieundersøgelse. DR laver en årlig medieundersøgelse, hvor de spørger nogle tusinde danskere, hvilke sociale medier bruger I, hvad ser I i TV osv. Og den udkommer i starten af hvert år. Vi har den fra 2023, der udkommer i januar 2024. Og der har jeg en lille statistik på, hvor mange der rent faktisk bruger LinkedIn.

Facebook er selvfølgelig den mest brugte social media i Danmark. Det er cirka 60 % der lokker på hver eneste dag. Det er rimelig stabilt år for år. Messenger er cirka 50%. Instagram er cirka 30%. YouTube er cirka 30%. Snapchat er cirka 20%. Det er dobbelt så meget som TikTok på omkring 10%. Der ligger en stor overraskelse for mange der tror jeg. Men Snapchat er der dobbelt så mange aktive brugere på. Folk de bruger bare meget længere tid på TikTok. Men så kommer LinkedIn, som vokser år for år og ligger på cirka 11%. 11 % af Danmarks befolkning lokker ind hver dag.

Jeg er helt sikker, at der er en af dem. Hvad med dig? Hvor meget bruger du egentlig LinkedIn? Ja! Det er sådan voksen Facebook på en eller anden måde. Men jeg føler også, at det er ved at blive sådan Facebook -Facebook. Altså, de opslag, der begynder at snige sig ind, det er mere sådan Facebook -Facebook -ting, man får. Altså, lige det der ting, der var på Facebook for fem år siden. Altså, jeg har begyndt at se sådan nogle ting, hvor jeg tænker, det hører jeg ikke til herinde. Med sådan et decideret dating -opslag.

Kristian Tinho (10:54)
Det er også mange gange gavligt.

Ja!

Ja, det er rigtigt.

Halfdan Timm (11:18)
For eksempel, folk der forsøger at finde en kæreste på LinkedIn. Og jeg tror altid, der har været sådan nogle lumre mænd derinde, der skriver til yngre kvinder. Og det vil der nok være på alle platform. Men sådan deciderede folk der siger, at jeg kunne faktisk godt tænke bare at finde en kæreste, synes jeg ikke, man så for fem år siden. Men jeg ved ikke om aldrig mit feeder, fordi jeg er forbundet med random personer lige nu. Men lad os lige snakke om, hvorfor det giver mening at bruge tid på LinkedIn. Så jeg tænker, i vores tilfælde, vi arbejder på konstruerende vilkårfirksomheder, så for mig er det en...

Kristian Tinho (11:19)
Ja!

Ej, eni.

Halfdan Timm (11:46)
Super vigtig kanal i forhold til at gøre opmærksom på vores ydelser og simpelthen finde... Altså gøre opmærksom for os selv, fordi de rigtige virksomheder, de har lyst til at købe vores produkter senere hen. Jeg tror, der er mange, der tænker det som en rekruteringsplatform. Og det er det jo også, hvis det er medledet efter at vi finder også mange medarbejdere på LinkedIn. Hvad for nogle use cases ser du ellers ind på den?

Kristian Tinho (12:05)
Jamen, selvfølgelig dem, du lige nævner der. Noget af det, som vi har brugt det en hel del til, er netop rekruteringen i starten af Ice Digital. Fordi der startede vi jo fra bundene, kan man sige. Og skulle forsøge at finde ud af, hvad det er for nogle medarbejdere i det område, vi befinder os i. Der efter sine, og ud fra CV 'et, og måske også ud fra deres aktivitet på LinkedIn, kunne være interessante for os.

Og som du selv siger, salg af services. Men også for eksempel når vi afholder konferencer. Nu har vi næsten lige afholdt Aalborg Open, et negraritetskonferens. Hvor vi fik nærmest alle tilmeldinger, vi har tålet igennem. Enten via vores organiske opslag, eller hvis man er over at reach out til de folk i vores netværk, som vi tænkte, der var relevante. Op i Aalborg Nordjyllands området. Det er det, vi primært har brugt det til, for sådan en mere professionel perspektiv.

Halfdan Timm (12:54)
Jeg kan lide nogle use cases mere, som jeg selv har oplevet. Den ene er at finde opleksholdere. Vi er gerne med at planlægge Social Arts Conference 2024. Vi havde en ret god idé om to tredjedeler opleksholderne til det. Den sidste tredjedel er fundet primit via LinkedIn. Både fra folk, som vi har set opslag fra før, og bare har noteret i dag, hvor vi tænker, at når vi skal lave konferensen på et eller andet tidspunkt, så bliver det her relevant. Og så er der bestyrelsesposter. Nu har jeg haft fornøjelsen af at arbejde med Kapitalfond og flere omgange med OpsID nu. En ting, jeg har lagt mærke til, det er at...

De skal jo også nogle gange finde bestyrelsesmedlemmer til deres pådefølgeselskaber. Og det sker også på LinkedIn. Altså, jeg har snakket med Kapitalfondet, som siger, at vi skal bruge en person inden for det her område. Den her demografi med den her erfaring, lad os gå på LinkedIn og lave en shortlist over 10 personer i forhold til hvem, der kan få den her bestyrelsespost. Så jeg tror, at der er nogen, der sådan undervurderer, hvor meget LinkedIn egentlig bliver brugt til at opstille ting ud over konsulenter, der har et produkt, de gerne vil sælge, eller folk, der lige her nu rent faktisk gerne vil rekruttere os.

Hvis du gerne vil have en bestyrelsespost i et kapitalfronts -ejet selskab, så længe den inden dig også i hvert fald efter den erfaring, jeg har gjort mig. Det bedste sted at være. Du har lige skrevet en tredje sling på, kan jeg se også?

Kristian Tinho (13:59)
Ja, lige præcis. Jeg sned den lige ind, fordi jeg kom til at tænke på læring. Læring er faktisk noget af det, jeg bruger det rigtig meget til personligt. Ved at følge de her thought leaders, eller hvad man skal kalde dem inden for, et givende emne. Der er nogen derude, der er rigtig dygtige til at dele ud af deres viden, hvad de ser. Det kunne f .eks. være inden for specifikke kanaler eller nogle use cases. Og det er faktisk noget af det, jeg bruger LinkedIn rigtig meget til. Og simpelthen at læse deres use cases, men også spørge ind til det. Enten via kommentarfeltet, eller skrive direkte til dem.

Det synes jeg også er relevant at nævne.

Halfdan Timm (14:31)
Lad os starte lidt med, hvordan man i ens egen profil går bare nogle simple ting. Der er selvfølgelig noget med at udfylde de fælder, der regnføjer sig. Der er noget jobtitel og noget arbejdsgiver. Der er noget uddannelsesniveau. Coverfoto og profilfoto. Og skrevet Call to Action. Og Call to Action er sådan noget, man kan lægge ind på ens profil med fx. book et møde eller sign op eller et eller andet den stil. Og nu sidder du og smiler. Det ville man kunne se, hvis man ser det her på YouTube. Og det er jo fordi, jeg har skrevet en liste over dine mangler på LinkedIn. Ja, det har jeg. Jeg har gemt den her for dig i et andet ark.

Kristian Tinho (14:49)
Hehehe

Den har jeg først set nu, den har du først lige kopieret ind.

Halfdan Timm (15:00)
Så nu kommer businessdaddy her og fortæller, hvad du faktisk mangler på din LinkedIn -profil. Hvorfor har du ikke verificeret på LinkedIn? Jeg ved det jo godt, men prøv lige at fortælle til alle, der der beder, hvorfor du ikke har verificeret din profil ligesom en burt og dermed få større synlighed i søgninger på platformen.

Kristian Tinho (15:02)
Så kan man boosen.

Der er faktisk en meget simpel grund. Jeg bliver jo kaldt Tinyu. Christian Tinyu. Tinyu er et navn, jeg har fået med mig helt fra barnsbenen af, men som ikke er døbt. Det vil sige, det er ikke mit rigtigt navn. Det er et kælenavn. Jeg har bare altid blevet kaldt Tinyu. Så det... Det tror de fleste. Jeg tror, der er mange, der ikke kan vide, at jeg hedder Christian. I hvert fald før social media kommentarer. Det kunne man godt komme i tvivl om, men det står i hvert fald i passet.

Halfdan Timm (15:30)
Jeg har jo kendt dig i 12 år, før jeg vidste det her. Jeg troede, du hedde Tino i passet.

Ja, hedder du Hode Christian? Ja.

Kristian Tinho (15:41)
Så da jeg så har forsøgt at gennemgå den her proces, man nu engang skal gennemgå med passer osv. Så har vi sælget en indjown i Neksen. Vi kan ikke verificere det nej.

Halfdan Timm (15:51)
Og hvorfor har du ikke bare skiftet navn til at få Tinue med? Altså det er jo ikke LinkedIn, der tager fejl her. Det er jo tydeligvis dig, der tager fejl her. Så hvorfor skifter du ikke bare navn til Tinue?

Kristian Tinho (15:59)
Den sidder i overvejelserne. Jeg vil sige, flere gange jeg bliver kastet under pussen med den her, er det mere overvejert rent faktisk. Nej, det ved jeg. Og det er heller ikke første gang.

Halfdan Timm (16:01)
Ja, okay. Ja. Men det er ikke sidste gang. Det er det ikke. Det er ikke sidste gang. Nej, ej, ej. Jeg har også lagt mærke til din kontaktinformation, og der står en lækker Gmail. Det er der ikke noget galt i sig selv, men... Jeg ved ikke, er det topprofessionelt, at det er 20 .24. og be om folk skriver på ens private Gmail. Du har til gengæld lagt et telefonnummer ind. Det er jo mit marerid, at der er en masse personer, som ikke kender mig, der bare ringer til mig.

Jeg har faktisk fjernet mit telefonnummer derindefra, men du har meget modigt lagt dit dig ind, hvilket jeg synes er flot.

Kristian Tinho (16:36)
Ja, men jeg er faktisk lidt overrasket med arbejdsmælken, fordi den står nede i ommejsektionen, men det kan være, at jeg har mistet den i et andet sted.

Halfdan Timm (16:42)
Ja, ja. Nej, men det er, hvis du trykker på Kontakt -info, så står der din Gmail, som jeg tænker, du sikkert har oprettet profilen med, og så er I ikke lagt mærke til det sidste 10 år. Så er I et meget stort, konon, digital marketingbrug. Skriv lidt sådan her Gmail. Det virker jo i hvert fald ikke sådan en scammy og godt. Så har jeg noteret nogle flere følgere, og også ville gøre dig godt.

Kristian Tinho (16:47)
Åh, hvor pildt.

Ej, hvor fintligt! Det er godt, jeg kan have så mange følgere så.

Halfdan Timm (17:06)
Og det her skriver jeg jo kun fordi jeg har flere følgere end dig. Hvis du havde flere end mig, så havde jeg jo aldrig sagt det. Og jeg har jo ikke nogen fejl, jeg mangler på min egen profil, som jeg anser som værende fuldstændig optimal og perfekt på alle måder. Så det er jo bare det sidste i Mæs Gas, det kommer halvvejen. Men ellers så... Ja... Follow for follow. Var det sådan noget, man gjorde på Instagram i gamle dage? Ja, præcis. Tak. Nå, jeg vil sige...

Kristian Tinho (17:19)
Så til alle lytterne derude, please hjælp mig. Follow for follow.

Like for like and follow for follow...

Halfdan Timm (17:34)
Eller så er du ret godt med, fordi du har udfølgt feature -sektionen. Der er Skills, der er Education, der er Recommendations, Languages, hvor der i øvrigt står fem, hvilket jeg ville tænke på, er Flex, men nu ved jeg, at du er opvokset i Argentina og faktisk taler spansk, dansk og engelsk, Granted, tysk.

Kristian Tinho (17:55)
Jamen jeg gik på en... Ja... Ja... Natylig... Ej det er nok lidt et flex... Heldigvis, for jeg kan heller ikke...

Halfdan Timm (17:55)
Måsen vi i Delsen sprede?

Jeg kan ikke mere nu i EU1, så jeg er allerede... Jeg håber ikke du kalder mig på den, så bare fortsæt dig på tysk, fordi så bliver det pinligt for mig, Lemnert.

Kristian Tinho (18:10)
Jeg vil dog lige sige, at det er et flex at have den derinde, fordi det er nok ikke helt rigtigt, jeg tror det er noget, der blev oprettet i sin tid, da jeg havde oprettet en LinkedIn, når jeg havde haft tysk fra første klasse i folkeskolen og fransk fra tredje klasse. Men meget... Ja, det var næsten længe jeg havde en Gmail. Men jeg havde faktisk et møde her den anden dag, hvor vedkommende snakkede tysk til mig, og jeg forstod faktisk 90 % af det, og så svarede jeg så på engelsk. Det var jeg faktisk lidt stolt over, men jeg kunne absolut ikke svare på tysk.

Halfdan Timm (18:22)
Det var ligesom dengang du havde en gmail.

Ja, ja, ja.

Ja. Ej nej, ej nej. Men altså igen, det smarte er, lad os sige, der sidder en kapitalfund, der leder efter bestyrelsesmedlemmer, der har digital marketing kompetencer til et selskab, der opererer i Tyskland. Altså så vil de nok lede efter tyske språkompetencer, og så vil det måske hjælpe dem med at blive kontaktet. Det vil så give dem et problem, når de så ringer og siger godtens tak her til en jo. Men så fik du i hvert fald opkaldet. Ja, ja, ja. Så kan du kæmpe dig op derfra. Men i hvert fald, altså, start med lige at få udfyldt alle de der ting.

Kristian Tinho (18:51)
Hjul!

Halfdan Timm (19:00)
Så lad jeg sige, hvad kræver det rent faktisk at blive top 6? Fordi jeg har sådan en opdeling. 0 ,6 % af Lincolns brugere, det er top creators. Så har vi 3 ,7%, som er det, der hedder incidental creators. Så er der 16 % engaged in community. 64 % silent majority og 15 % der er ikke aktive. 0 ,6%, hvor meget kræver det at komme op i den? Det kræver et post om ugen. Et post om ugen, så er du i top 0 ,6 % globalt på LinkedIn. Det er...

Edder spark med lidt. Og hvis du bare vil top 4 ,3%, så kræver det et post engang imellem. Lad os sige engang om måneden. Så er du top 4 ,3%. Fordi den største andel af brugende på LinkedIn, ligesom alle andre platformer i øvrigt, der er noget engaging community, som aldrig slår noget op selv, men de liker og kommenterer andres, det er 16%, men de 64%, der er silent community, det er dem, der lokker ind. De ser opslag, de svarer på beskeder, de skriver beskeder, men de liker ingenting, kommenterer ingenting, deler ingenting. Deres egen tidslinje, så jeg siger, hvis vi stadig bruger det begreb, er fuldstændig tom.

Det kræver så lidt at blive en af de personer, der er mest aktive på LinkedIn. Og hvorfor skal man så rent faktisk gøre det? Jeg har noget andet interessant statistik her. Indhold fra top -creators, det vil sige dem, der poster minimum én gang om ugen, fylder 31 % af LinkedIn's feed. Så det er 0 ,6 % af LinkedIn's brugere, der fylder 31 % af LinkedIn's feed. Det er december 2023 -tal. Det her er rimelig oplateret.

Bare ved at påstige en gang om ugen, så tager du del i den pulde, der er en tredjedel af alopmerksomheden på LinkedIn. Og der er altså også en tredjedel eller mere, der går fra, hvad hedder det, paid annoncer. Så det vil sige, top 99 ,4 procent deler den sidste tredjedel rundt regnet. Det er helt vildt. Og det er jo det, man kalder en power distribution eller power curve, power law, kalder nogen den også, hvor en meget, meget lille del står til at tage i lang, lang, lang den største del. Og den gælder også fx venture -fondet selskaber. Hvis man har en venture -fund, og man investerer i 100 selskaber.

Så er der én af dem, der skal være rigtig, rigtig, rigtig god. Og så kan de 99 andre fejle. Og det er lidt det samme, når 0 ,6 % af LinkedIn 'er fylder rundt regnet ligesom meget, som 99 ,4 % gør. Og det kræver også bare, at man skal påstøt en gang om ugen. Og hvis du tager 4 % igen, så er du allerede... Eller en gang om måneden, så er du et top 4 ,3 %. Det kræver virkelig let. Jeg tror, folk overvurderer, hvor meget indhold det kræver rent faktisk at blive en af de mest sete personer inde på LinkedIn.

Med det ene mente, så lad os prøve at snakke om, hvilke opslag kan man rent faktisk lave den. Fordi jeg tror, det er der, der er mange, der sidder fast i praksis. De ved, at de gerne vil være på LinkedIn. De vil gerne have synligheden, hvilken det er for at blive rekruteret, eller sælge nogle produkter, eller blive rekruteret til en bestyrelseskarriere, eller holde keynotes, eller hvad det nu skal være. Hvordan laver man så rent faktisk indlægge posts på LinkedIn? Jeg kan sige, du er blevet lidt mere aktiv.

Kristian Tinho (21:40)
Absolut, ja.

Halfdan Timm (21:43)
På det seneste i forhold til, hvad du har været tidligere, fordi du har faktisk også haft en lang periode, hvor du ikke var kanonaktiv, sådan rundt regnet de første 10 år af din digital marketing karriere. Hvad har sådan din udvikling været her?

Kristian Tinho (21:52)
Jeg er blevet pisket, og I får ikke gengæld til, hvem det er, der har. Det er rigtigt. Det har vejvaret. Come and go. Jeg tror, mange af lytterne kender til det her. Så er der perioder, hvor man poster rigtig meget, og så kommer man ud af den vane, det nu engang er. Det er lidt ærgerligt, for det kræver ikke ret meget at være i top 0 ,6 %.

Halfdan Timm (21:54)
Hahahaha

Kristian Tinho (22:17)
Men med så mange, der bare ligger og kigger på de her opslag, så er det jo en kæmpe mulighed, men i grunde går glip af at ikke poste. Jeg tror så også rigtig mange, som inklusiver mig selv i hvert fald tidligere, kunne sidde med spørgsmålet. Hvad en ting er at poste, men hvad pokker skal man poste? Hvad er godt at poste? Hvad skal jeg gøre? Jeg vil gerne poste, jeg har hørt, at 0 ,6 % af top graders, de poste en gang om ugen, men hvad poster man?

Hvad vil dit svar være til det? For jeg ved, at det er noget af det, du har kigget rigtig meget ind i.

Halfdan Timm (22:50)
Ja, og jeg vil sige, lad os prøve at starte med, hvad vi gør, og så tage nogle nemmere måder at gøre det på. Jeg tror meget på, at det gælder om at være anderledes. Jeg afholdte webinar med Morten Mønster, og det er adfageseksperten og ikke YouTuberen. Vi snakkede om her for Nøle, som også handlede om LinkedIn, og han havde et slide med dig, hvor der stod, different is better than better. Og jeg skulle lige læse nogle gange, før jeg fattede det, men jeg er helt enig, different is better than better. Der er så mange personer, der skriver de samme ting, og det gælder både på LinkedIn og alle andre platform. Folk, de prøver at passe ind. Jeg synes, det gælder om at skille sig ud.

Måden jeg prøver at gøre det på, det er, at jeg har valgt at gøre det med memes. Og det er hjemmelavet memes, og det er ikke, hvor man bruger et meme -templat, og så tager et template det er ved at indsætte mig selv i templatet. Det er sådan, at jeg kommer hen til Lise søndag aften og siger, at vi skal lige lave det her meme med ham, det er der sæder med Unicourtna. Eller den med back -cam. Eller et eller andet. Og så skal hun stå og tage billeder, som jeg kan sende ned til en af vores grafikkartere, der så får en sindssygt vigtig opgaver. Skub alle kundeopgaver, du har i morgen, fordi du skal lige photoshop mig ind på det her meme. Jeg er da begyndt at gøre det med videoer nu. Overstænd

Og det er også fordi, det kræver en lille smule. Du skal både ture først og fremmest, så skal du tage nogle billeder, så skal du have en, der kan redigere dem ind efterfølger. Der misbruger jeg jo totalt op til, at det er hans grafiske ressource på det her. Det er jeg også meget bevidst om. Men jeg prøver at forsvare det på en eller anden måde, når jeg trækker en grafik ud for endnu en gang at photoshop mig ind på et eller andet random billede. Men årsendelse, jeg har valgt det der, det skiller sig ud. Der er ikke nogen andre, der gør det. Men man kan skille sig ud på mange måder. Nu, vi laver lidt sjovt med marketing på det i øjeblikket, fordi vi vil gerne have folk, de lytter sig det her.

Kristian Tinho (23:55)
Hehehehe

Halfdan Timm (24:15)
Så jeg sender dig beskeder med filmplakater, jeg gerne vil have, vi skal genskabe. Vi har lavet Fight Club til at starte med. Den var sådan ret fed. Vi har lavet Titanic, hvor jeg... Jeg ved ikke, jeg føler, jeg er vant i sten, saks og papir, og så bliver jeg Rose alligevel. Jeg ved ikke helt. Jeg synes, du snød mig lidt på den der faktisk. Men jeg er Rose. Ja, ja. Så nu har vi en filmplakat med det, som vi udgiver lige om lidt. Og når vi gør det, så er det fordi folk skal scrolle ned over deres feed, og så skal de gå...

Kristian Tinho (24:30)
Ej, den var du selvlige om. Men det virkede.

Halfdan Timm (24:44)
Genkendt det Titanic, men så skal de se, hvem der står og holder om hinanden i øvrigt, og så skal de tænke, what the fuck, det er sgu da ikke Leonardo DiCaprio og Kate Winslet det der. Det er fandme æmt det der. Men det gør vi også bare for at skilse ud. Og det er også en anden måde at gøre det på. En af mine yndlingsmåder at gøre det på, det er sådan contrarian takes. Og det er at skilse lidt ud ved at være en lille smule kontroversial. Og jeg har taget sådan et sjovt eksempel her. Og jeg så et opslag fra sådan en rekruteringsperson.

da jeg skudt ned over mit feed tidligere, da jeg forberedte den her episode, hvor det der stod, det var noget i stil med Hvordan får du din mulig arbejdsgiver til at læse dit CV og alle de andre ting du kan, når du ser jobs? Hvilket jo er et legit spørgsmål og helt enormt kedeligt formuleret Altså 0 -10 gange vil jeg klikke læse mere på den Så jeg tænkte, hvis jeg nu skulle omskrive den, så den bliver lidt mere interessant at læse, så kunne den hedde Dit CV er dødt, begreget din arbejdsgiver hader det

Den ville jeg gerne trykles mere på. Altså, ja. Hvad for noget? Hvad mener du egentlig med det? Jeg tror, der er helt enormt meget at vinde på bare at skille sig ud og være måske en lille smule contrarian. Altså tur at gå til den ene side, når alle andre går til den anden side. Det her er måske nogle ting, der kræver lidt noget mod. Så lad os prøve at tage nogle lidt nemmere opslag, som også fungerer helt enormt godt, men som er nemmere at lave, uden at man behøver at skille sig ud. Hvad kunne det for eksempel være?

Kristian Tinho (25:36)
Jeg læser mere.

Hvis man deltager i konferencer fra titanden eller ser et webinar online, er det ekstremt nemt at sætte sig ned og lave et kort opslag om, hvad man har lært fra konferencen. Det er noget, der plejer at fungere rigtig godt, og du har fået serveret alt indhold fra konferencen. Det er bare at lave et lille resumé. Samme tankegang kan bruges, hvis du lige har læst en bog eller en fed artikel. Du serverer den her viden, som du har investeret tid i, og tilegner dig.

Men på en lidt mere komprimeret måde, så ledes af dine følgere eller dine forbindelser. Lynhulika kan tage ved lære af det, og det er noget, der plejer at fungere rigtig godt. Og så ved jeg, Morten Mønster havde et ret godt tip, det kan være, du vil sige det.

Halfdan Timm (26:43)
Altså det er at se nogle TED -videoer. Og den er så nem, og den er så god. Fordi alle ved hvad en TED -video er, så se nogle TED -videoer. For helvede havde han også på en slide. Fordi det tager til 20 minutter, og så kan du opsummere den bagefter, så noget som både positionerer dig som en person, der ser TED -videoer. Se mig, se mig. Jeg er Arti. Jeg er ikke bare på TikTok ligesom Tino hele dagen. Men som også rent faktisk giver folk noget brugbart. Fordi jeg vil også gerne vide, hvad de tre klovesting i den der TED -video var, men ikke om jeg kommer til at sidde og bruge 20 minutter på at rent faktisk have set den. Så hvis du kan opsummere den for mig, så er det rent faktisk brugbart.

for mig. Og det rigtig er det nogle af de nemne ting. Altså det er også noget vi opfordrer folk til, når de er på f .eks. vores konferencer. Nu afholder vi Social Arts Conference senere i dag. Ikke senere i dag, senere i år hedder det. Og der har jeg sådan en slide med til at starte med, hvor jeg siger, at jeg vil gerne have folk, de bruger hashtag og Social Arts Conference, hvis de poster, fordi så kan vi se opslaget bagefter. Man vinder ikke noget på det, det er bare total vanitiv, fordi jeg gerne vil samle alle opslagene og håber, folk havde en god dag. Men jeg opfordrer også til at sige, prøv at dele nogle af de ting, de har lært dig, fordi det er faktisk noget af det, som folk, de gerne vil se, så hvis I ikke rigtig...

Kristian Tinho (27:23)
Hehehehe

Halfdan Timm (27:40)
synes, de har noget at lave, altså en selfie fra konferensen, hvor der står, jeg er her, er heller ikke særlig engagerende. Men her er de tre ting, jeg lært af Mort Mønsters oplek til Social Arts Conference eller forhåbentlig Hjalp en Sims fantastiske oplek. Det får folk rent faktisk noget ud af, så den er bare enormt nem. Lad os tale lidt om, hvad er det egentlig, algoritmen godt kan lide på LinkedIn? Altså hvad er det, der gør, man egentlig får mere distribution derinde?

Når man laver et opslag på LinkedIn, er det som vi har haldet The Golden Hour. Det er en time eller to efter ens opslag kommer ud, og det her er jo ikke noget vi spekulerer på. Det er noget, LinkedIn bare har sagt. Altså, LinkedIn er faktisk ret transparente omkring deres algoritmer i forhold til de andre platform. Twitter er jo ekstremt transparente efter at Elon Musk overtog den dylaten ud, som var open source. Men LinkedIn er også ret transparente i forhold til deres algoritmer. Så noget af det, man godt kan lide, det er bl .a. likes, kommentarer og delinger.

Noget lidt sjovt er, at én kommentar tæller for 10 likes i forhold til, hvor meget vækning det giver i distributionen af ens oplæg. Det er simpelthen på en formel. Et 10 likes og én kommentar tæller for det samme. Så er der dwell time, som man nu også kan se som metrics i ens annonceadministrater på LinkedIn. Det snakker vi om i sidste episode. Det er, hvor lang tid bruger folk på dit opslag. Og så er der den her klik på læse mere -knappen. Altså hvor man laver et hook til at starte med. Gernom et lille contrarian take, og rent faktisk få folk til at læse videre, som er helt enormt vigtigt. Så er der også noget, algerippen ikke kan lide. Hvad skal man være påpasselig med?

Kristian Tinho (28:57)
Det her med at tagge en masse personer, der ikke svarer i oplædet. Tanken er sådan set fin, for man tapper ind i deres netværk i princippet, men den har de sgu lurer. Det er det, de ikke er skide vilde med. Og så eksterne links. Og eksterne links, der ved jeg, at det kan være, at du kan svare på det, fordi jeg selv spekulerer i det. Normalt når jeg har eksterne links, så ligger jeg dem faktisk ned i et kommentarfelt. Jeg aner ikke, om det virker. Jeg har bare set nogle andre gøre det, så tænkte jeg, at det må være det. Men i princippet giver det også fin mening, fordi LinkedIn lever af, at der er folk på deres platform.

Og det, du egentlig gør her, det er, at du sender dem væk. Om det så hjælper, læg det ned i kommentarfeltet, det ved jeg ikke.

Halfdan Timm (29:30)
Ja, hvis du sender dem væk, så kommer de jo ikke til at... Nej, og hvis du sender dem væk, de kommer ikke til at se flere anonse på den måde. Så det kan jeg da også godt forstå, at de ikke ligefrem reworter. Den der med link i kommentarfeltet, jeg synes sådan er sådan lidt... Så skal man klikke noget ekstra, og det er ikke alt at opleve det, og du risikerer, at kommentaren ikke er topvålet og så videre. Det, jeg vil gøre i stedet for, det er... Man skal lave vær med at lade... Altså, ligge det ind som et link. Bare et link. Fordi så tager LinkedIn i det, og laver et lille billede, som gør, at man kan klikke videre på linket. Men jeg ved ikke, om du har set det, men i den nyeste version af LinkedIn's app...

Kristian Tinho (29:35)
Det er dejligt.

Halfdan Timm (30:00)
der fylder eksterne links helt enormt lidt. Altså jeg har simpelthen gjort billeder fra links mindre. Så ens opslag fylder mindre, og man ser den næste opslag i appen hurtigere. Hvor hvis du lægger et billede ind, altså uploader et billede til dit opslag, og så bare laver et link i posten, uden at linket bliver featured nedvinder, så fylder dit billede stadig det hele. Og det er faktisk det, jeg plejer at gøre. Jeg lægger et billede op, eller en video op til at starte med, og så lægger jeg et direkte i opslaget. Jeg lægger ikke ned i kommentarer, fordi jeg oplever, når jeg har tjekket det med sådan en UTM, der er simpelthen markant mange færre.

Der er også rent faktisk trykker på det. Så kan man vinde ned på distributionen, men det har ikke samlet været positivt sammen for mig. Så læg billed eller vision op, og så link i opslaget. Er den jeg vil gøre, men ikke lave linket, så det bliver featured nedeunder, fordi det fylder simpelthen enormt lidt i mobilappen. Og mobilappen er der, hvor de har mest trafik. Så der risikerer man virkelig, at det er fornemt at overse ens opslag. Den der med tag, så folk der ikke svarer. Den har fandme også været ieteret over nogle gange, hvor jeg er blevet tagget i et eller andet, hvor jeg kan se det bare. Altså jeg har faktisk været inde ret tit, og så tryk remove tag.

Fordi jeg tænker, det er vejende at prøve at leech på den følgerskar, jeg har. Det gider jeg ikke. En enkelt person, jeg har blokkert for at gøre det repeatedly, som jeg bare ville sige, forhenter det, fordi jeg synes, det var et træls. Så jeg synes egentlig, det er fedt nok, at det der med, hvis du tagger 20 personer, hvad siger I til det her? Og at de så ikke svare, at det rent faktisk trækker ned. Så en ting, som LinkedIn sige trækker ned, det er mange tomme kommentarer. Og det er sjovt, fordi...

Lad os sige sådan noget som at lægge et whitepaper op eller en rapport og sige du kan få den her ved at skrive ja tak eller et eller andet. Og så får du 400 kommentarer der hedder ja tak. Det er jo meget tomme kommentarer. Den virker altså rigtig godt for mig. Nogle af de... Der må jeg bare sige min oplevelse og længe den samme befaling. De flugter sgu ikke her. Den sidste gang jeg gjorde det tilbage for et par måneder siden, der var det sådan jeg havde lavet et 7 -dages AI -kurs hos Digital Marketing. Sådan 7 mails man modtager med én dages mellemrum med et konkret AI -tip. Der fik jeg 400 kommentarer.

Kristian Tinho (31:34)
Ja, jeg skulle lige tage at sige det.

Halfdan Timm (31:53)
Altså den rød ud til 100 .000 mennesker, og det var voldsomt, voldsomt, voldsomt engagement, jeg fik på den. Vi fik øvet 150 nye marketing permissions på den også. Villehaven vidste, fordi jeg så 250 erkendte os i foråret, altså det var rigtig godt. Men det var bare 400 gange i attack, og så kørte den derfra. Så jeg vil sige, lige den der med sådan tomme eller indersøgse kommentarer, oplever jeg i praksis noget andet med, men LinkedIn siger det. Så kan man jo så undersøge for sig selv.

Så har vi lige nogle anbefalinger i forhold til formater, fordi det er jo sådan de fleste af de opslager på LinkedIn. Det er enten single images, nogen gange video eller bare opslag uden nogle billeder eller videoer i. Men det er egentlig ikke dem, der er bedst, hvis man måler på sådan en engagemangskrate. Det har lavet nogle undersøgelser på. Og der er tre andre opslagstyper, som har en meget højere engagemangskrate. Vi har faktisk taget top 3 med her.

Hvad skal man gøre, hvis man gerne vil få statistikken på sine sider og vælge det, der er flest, der engagerer sig med?

Kristian Tinho (32:51)
Altså native videos, altså de her videoer, hvor du for eksempel selv har optaget det med din telefon, med selfie -kamera for eksempel. Altså nogle videoer som virkelig er...

Halfdan Timm (33:02)
Men man uploader det til link, den ikke linker til YouTube. Det er den, der er vigtig her. Man fanden ikke linker til YouTube.

Kristian Tinho (33:05)
Jeg får pokker. Direkt indtil LinkedIn. Det plejer at fungere rigtig godt. Det er også noget, man ikke ser så tit. Jeg ved godt, at der er flere og flere, der gør det. Men der er stadig virkelig mulighed for at skille sig ud ved at lave de her videoer. Især med de tools. Nu kommer vi ind på senere, hvilke tools man blandt andet kan bruge til at lave nogle undertekster. Så dem, der ikke har lyd på sin telefon eller sin enhed, kan følge med i, hvad det egentlig er, du siger. Så har vi den her...

Formatet hedder Documents. Det er i bund og grund en PDF, du uploader. Og så kommer det til at ligne sådan en kaosel, hvis man kender det over fra meta -annonserne. Den her kaosel -annonser, hvor du ligesom kan scrolle dig igennem dem. Det plejer at fungere rigtig godt på LinkedIn. Og det har måske noget at gøre med dwell -time, fordi det skaber jo nogle kliks på platformen. Nu er det bare mig, der gætter, men jeg kunne da forestille mig, at det er en af de store årsager til det. Og så til sidst så har vi Polls.

Hvad den danske afstemninger er. Og der havde du et... Jeg ved ikke om du kan huske det. Det står faktisk et ryg i vores låter, men du havde en ret god på enkelte til, hvordan man kunne bruge de her afstemninger på LinkedIn. Jeg ved ikke om du kan huske, hvad det var.

Halfdan Timm (34:04)
Ausstemninger.

Nej, ikke engang, hvad er det ud i dig?

Kristian Tinho (34:18)
Det var et ret snedigt lille hack, synes jeg, som jeg havde tænkt en del over efterfølgende. Hvor man har en service, man gerne vil sælge, og man laver en polle. Eller en afstemning, som skal vise, hvem er egentlig klar til at købe produktet. Et helt lavpraktisk eksempel, som nok ikke ville fungere i praksis. Men det ville være, at man som berol laver en afstemning, der siger... ...er du tilfreds med de berolige nu? Ja? Nej. Og alle dem, der så trykker nej, dem kan jeg jo så se. Hvis jeg har oprettet den her polle her. Og så kan jeg jo egentlig kontakte dem.

sat på spissen. Den, den synes jeg, den var snedig.

Halfdan Timm (34:50)
Den kunne faktisk være sjov den der. Den kunne være sjov. Jeg ved ikke om jeg ville ture den, fordi jeg var først og fremmest connectet med vores egne kunder også. Så det er sådan, at hvis to af dem ville gå ind og trykke, så ville jeg nej, det er sådan fuck. Men du har ret fed. Jeg tror, jeg har lavet det med noget server -side tagging tidligere. Har du opsæt server -side tagging? 50 % har ikke. Okay. Der er sgu en relevant målgruppe at række ud til der, fordi de ved hvad det er, og de har ikke fået sat det op endnu. Så det kunne vi jo passe med at hjælpe dem med. Det er rigtigt nok.

Kristian Tinho (34:58)
Ja!

Halfdan Timm (35:17)
Og særligt at Pouls har en mega højere engagementskratte, tror jeg, fordi folk, du tænker ikke engang over, om du har lyst til at svare, du tager bare sådan øjeblikkelig stilling til dit svar om uden at lade, og så klikker du bare ind uden at tænke videre over det, hvor du skriver ikke lige en kommentar uden at tænke videre over det, kan man sige. Så jeg synes også, den er fed.

Christian, virksomhedssiden skal vi også lige snakke om, fordi nu har vi snakket om vores personlige profiler indtil nu. Virksomhedssiden er jo gået fra at fylde 7 % af LinkedIn's feed for 3 år siden til at fylde 2 % af LinkedIn's feed for et halvt år siden, den stadigstig jeg har taget med. Så 2 % af de opslag, du ser i dit LinkedIn feed, det er organiske virksomhedsopslag. Det er ufattelig lidt, og den går bare længere ned. Jeg er sikker på, at hvis vi laver den her episode midt år, så hedder den 1 % eller 0%. Og jeg tror, der er to årsager til det. For det første er det fordi, folk laver jammerlige opslag fra deres LinkedIn -sider.

Og de er enormt kedelige og enormt corporate og ingen gider læse den, og jeg hader dem alle sammen. Og det er sandheden. Fuck de dårlige. Så det er altså sådan noget med en eller anden håndværksvirksomhed. A .S. har deltaget i den her mess, vi er glade for at være med. Kom og se os i stand 2B sådan. Fuck, for jeg har det ærgerlige indhold. Også en, når man skal løbe ned over ensling, det er en fint. Ja, Yewit også altså.

Kristian Tinho (36:07)
Hehehe

Og så er den nok skrevet med chat -gbt, ikke?

Halfdan Timm (36:26)
Og den anden ting er, at folk lukker på for at se, hvad der sker med deres netværker og profiler, og bliver underholdt osv. Og det gør de der opslag bare ikke. Så jeg tror også, at det er den samme årsag til, at sådan nogle virksomhedsopslag fylder enormt lidt på Facebook. Betyder det så, at man ikke skal være aktiv på den? Det synes jeg jo egentlig heller ikke, fordi det sender også et dårligt signal, hvis man går ind på en side, og så... Altså, hvis jeg nu skal være lidt freikærd for eksempel, så er jeg inde på Ice Digitals. Længe den side.

Kristian Tinho (36:49)
Ej, jeg vidste det.

Halfdan Timm (36:54)
Og Christian, uden at kigge, hvornår har I lavet det sidste opslag fra i slænge den tid?

Kristian Tinho (36:58)
Har vi nogensinde lavet det, jeg faktisk er i tvivl om?

Halfdan Timm (37:00)
Nej, jeg har aldrig lavet et opslag fra Astrid Lindens. Det var et træk spørgsmål. Der har jeg aldrig lavet et. Og min pointe her var, hvis man nu rent faktisk gerne vil samarbejde med en virksomhed, og man er måske en midjysk eller nordjysk virksomhed og ser eis digital, okay, de her kontor i Aalborg og Aarhus, de ligger tæt på, de kender mig osv. Lad os lige gå ind og se, hvordan går det i virksomheden. Nul opslag, nogen gør sådan, okay, de er nok gået konkurs, eller jeg eksisterer ikke længere. Altså, ud fra et rent og skært...

Det defensivt principt er der jo nødt til at være noget indhold på siden, fordi det ligner jo en side, der er blevet oprettet for fem år siden, og så er der aldrig sket noget, den er sikkert lukket ned igen. Altså ligner udefra en virksomhed, der er lukket. Så det... Jeg vil jo ikke sige, man aldrig nogensinde skal gøre noget på længden siden, fordi det at lægge et opslag op engang imellem af ren defensiv hensyn, synes jeg godt kan give mening. Men jeg tror, at det er at bruge meget tid på at lægge fem opslag op på siden, fordi at man tror, man får real...

Kristian Tinho (37:38)
Men du er fuldstændig rad.

Halfdan Timm (37:56)
Rækkevidde på det gør vi ikke. Og jeg kan sige, at op til den digital, der bruger vi tid på den organiske LinkedIn, fordi vi har investeret i at invitere folk til siden, og vi har sådan set en helt fin rækkevidde. Vi har over en kvart million organiske bevisninger om året på LinkedIn fra vores virksomhedssides. Det er en reel værdi, men vi har også brugt tid på at rene fra os at bygge den op. Men jeg forventer ikke, at vi får mange nye kunder på det. Altså, det er også meget en defensiv værdi, og til folk, der overvejer arbejdet sammen med os, og gerne vil se, hvad vi får i en type virksomhed, så kan de gå ind og se det. Det kan de så ikke gøre vejr i digitalt. Der er ingenting.

Kristian Tinho (38:23)
Det er jo fuldstændig ondt, når man tænker over det. Alle de gange, vi har søgt efter nogen gennem LinkedIn, til at besætte et af vores jobs. Forpukker, hvad de de...

Halfdan Timm (38:32)
Og de har bare gået i noget og kigget i det. Der er ingenting. Hvordan så har de været i gang?

Kristian Tinho (38:39)
Så er det så.

Halfdan Timm (38:40)
Er du typen, der flytter i en ny lejlighed, og så står der sådan et sted og flytter kassen tre år senere, når du flytter ind i en ny igen?

Kristian Tinho (38:48)
Det er spot on. Det er faktisk spot on.

Halfdan Timm (38:53)
Nej, så det er okay at lave opslag, men man skal bare ikke tro, at det, der er farligt, det er, at vi ser nogle gange folk sige, at vi vil gerne være mere synlige for virksomheden på LinkedIn, derfor laver vi flere opslag på virksomhedssiden. Det er misforstået. Man skal være aktiv på ens personlige profil, ligesom du til Ice Digitales Forsvare og Niklas og Søren og alle de andre også er. Og det er jo det, der skaber en realværdig, indtil man så går ind på siden og tror, at den er gået konkurs igen.

Kristian Tinho (38:53)
Piller.

Halfdan Timm (39:22)
Lad os snakke lidt om, nu har man en god profil, man har en idé om, hvordan man laver nogle opslag, man laver dem faktisk i ens personlige side, ikke i ens virksomhedside. Hvordan kan man sådan rigtig skal lære det her? Og den første ting, lad os snakke lidt om Thought Lead Aids, som er mit absolutte yndlingsformat. Nu ved jeg, du annoncerer ikke så meget på LinkedIn, fordi du primært arbejder med webshops, men jeg tænker, du har set Thought Lead Aids i dit feed.

Kristian Tinho (39:43)
Ja, det har jeg absolut mange gange. Og det er et ret fedt format, synes jeg, fordi jeg synes ofte, det er ekstremt relevant. Der er godt langt imellem, men jeg ser noget, hvor jeg tænker, det var sku da mærkeligt, at jeg blev ramt af den her. Jeg synes rigtig meget, at det er enormt relevant, og det må også være en årsagerne til, at du er så vild med det. Desværre har jeg ikke selv arbejdet med det, og nu kaster jeg mig selv under bussen, før du når det. Men jeg har ikke lavet et forklæd at have det nu på min egen profil. Undet reverse card.

Halfdan Timm (40:07)
I'll be gentle. Jeg har et lille eksempel med vores note her fra et opslag, hvor vi testede Thought Lead Aids mod... Og det var med min personlige profil, som er afsender, versus Obsidian's side, hvor det var samme opslag, samme periode, samme link, samme billede, samme alt. Samme målgruppe på kampagnen, hvor den ene fik en click -through -rate på 3 ,7 procent, det var Obsidian, og min side fik 11 ,4 procent.

Så der er rundt regnet en firdoppling i engagement ved at tage det samme opslag til det samme personer og lægge det ud ved min side. Og det er ikke fordi min side er særlig cool i det her. Det ville være en vælgensmeldt side, så havde vi gjort det. Altså fået et tilsvarende løft. Det er bare fordi i er forklaringer, at det virker rigtig godt. Det der med, at du ikke øjeblikket kan identificere det som en kommersielt kedelig afsender, og dermed tror det et eller andet, at vi er til stede på den her opslag igen. Det gør bare folk, de er meget mere til bøjlighed til rent faktisk at kigge på det.

Så Thought Lead Ice fungerer fremragende. De bedste app 'en, vi har lavet, der har jeg fået email downloads fra LinkedIn fra en kvalificeret målgruppe ned til 20 kr. for folk, der har tilmeldt sig, kurser og webinars. Og det er helt uhørt lavt i forhold til, hvor dyrt LinkedIn -annonseringen er til at starte med. Så det er klart mit yndlingsformat. Jeg gør det, når jeg har et LinkedIn -opslag, der virker godt, jeg laver to opslaj om ugen i gennemsnit, vil jeg tro. Hvilket jo ikke er planlagt. Jeg laver noget, når jeg synes, der er noget at poste om eller når jeg får Spirit of the Moment eller et eller andet, en set, jeg har ikke en plan for det næste.

måned med hvad jeg vil pose med. Hvis det er sådan, man gør, så er det fint. Men når jeg laver noget, som jeg selv synes er fedt, som har en eller anden form for kommersiell vinkel eller som bare virker rigtig godt, så går jeg typisk ind og laver en thought -lead -ed ovenpå og bruger måske 2 .500 kr. på den eller 5 .000 kr. afhængig af, hvordan det lige går med den. Sådan 2 .500 kr. er mit standard beløb. Så smider jeg derefter og ser om jeg eventuelt skal gøre mere. Hvis det er så et opslag, hvor vi kan generere whitepaper downloads eller email -tilmeldinger via et webinar, så kan det være rigtig godt. Giv ud.

Fordi man tager de to bedste ting ved LinkedIn og kombinerer dem, hvor den ene det er fantastisk første -parts -målretning på baggrund af demografisk status, som job -sittler og arbejdsgiver, og det andet det er, at man kan sponsorere et personligt opslag ude i feedet. Så, altså, thought -leadert kommer vi helt sikkert til at snakke meget mere om, men det er det format, vi bruger flest penge på på LinkedIn, og jeg vil anbefale, at folk, de bruger flest penge på, hvis de laver LinkedIn -annænging. Lad os tage til det næste punkt. Vi har sådan en meget lavpraktisk tip til os for flere forbindelser.

Kristian Tinho (42:16)
Vi afholder en del webinars, konferencer og oplæg med videre, hvor der er en masse skønne deltager med, som forhåbentlig har fået noget værdi ud af at være med. Her gør vi det rent lavpraktisk og tager listen over deltagerne, og så forsøger vi at forbinde os med dem på LinkedIn. Det er bare en rigtig nem måde egentlig at gøre det på, fordi de forhåbentlig netop lige har fået værdi af det, man har lavet, og de har været tilfredse med det, de nu engang har set. Det er en fantastisk god måde at...

Og indled en dialog på, eller om ikke andet, i hvert fald sørge for, at man en gang i fremtiden kan have en dialog med vedkommende.

Halfdan Timm (42:53)
Måden jeg plejer at gøre det her på, det er, lad os sige, nu har vi marketingbio i efteråret, hvor vi har en halvdag i biografen for en virkelig lav billetpris, som vi faktisk taber penge på i København, uden se. Og så Aalborg, for første gang Aalborg med 4Ds3. Der regner vi med, at vi får forhåbentlig 1000 deltagere med, hvis det går, som vi gerne vil have det samlet i de fire biografer. Der kommer jeg til at tage et deltagere -lesson og umiddelbart efter sende en besked ud til dem, der har deltaget, sagt, hej Christian, tak fordi du deltog i marketingbio, håber du fik noget ud af det, det kan være, vi ses en anden gang. Og det er det. For jeg tror, en super vigtig del.

Selv hvis man har et produkt og sælger, så skal man lave af med at koldsælge det på folk, som ikke har bedt om det. Fordi så kommer man til at virke som den der sælgerhelge på brede fælge. Og der har obsidiensmentalitet altid været, at vi vil rigtig gerne have folk, de kender os. Og så er vi klar til at snakke, når de har lyst til at snakke med os. Men vi har ikke lyst til at tage en besked til alle de personer, der har deltaget arrangementet, sende den ud og sige, tak fordi du er deltaget til MarketingBiose, skal du have noget billesiv? Og så ville det virke helt forkert. Og jeg tror ikke, folk ville snakke om det. Det ville være ondt. Jeg tror, at folk ville blive discouraged af sådan noget deltag i vores fremtidige events.

Kristian Tinho (43:26)
Præcis.

Halfdan Timm (43:52)
Så jeg tror, at en vigtig del af det her, det er at lade være med at forsøge at koldtælle ting. Det vil du heller ikke gøre, hvis du møder folk i virkeligheden, går over og giver hånd og siger hi, så er det en arrangement, og så bare bang, skal du købe noget. Man skal opføre sig på længden, ligesom man ville gøre i virkeligheden. På det punkt er bare at sige hi, vær fugundet til fremtiden, og så kan man se, hvad der sker derfra. Et andet slip, jeg har, det er at lave tråde, som skaber rigtig meget engagement, og det her ja -tak -material er et godt eksempel på det. Man skal heller ikke gøre det for tit, fordi så virker det taggigt.

Så jeg gør det måske et par gange om året, når vi har noget materiale, der ejner sig til det. Men igen, sidste gang var 400 kommentarer. Det er jo 400 marketing permissions. Vi får 150 af dem og nye. Det er 400 personer, som får 7 emails og åbner stort set alle sammen, hvor vi kan lære os bedre at kende. Så jeg er sikker på, at værdien ved at gøre det her, den er enormt stor, selvom det ikke er noget, vi kan kansificere på sådan en helt korte bane. Der findes nogle værktøj til automatisering og opfølgning på det, der rent faktisk skriver ja tak til det. Det kan vi lige tage i den sidste lille episodeen. Så hvis du nu tager ud og sidder og tænker, at jeg dør, hvis sådan 400 beskeder på LinkedIn, så er der folk, der

For først er det et luksus -problem, og det skal du fandme tage dig tid til. Ellers må du finde en løsning på, fordi det er fedt, at der er 400 personer, der gerne vil have ens materiale. Der må man også være ydme i år for at sige, at det er fedt. Det må man finde en løsning på. Men for det andet findes der automatiske løsninger. Så har vi et tip med at...

Kristian Tinho (45:00)
Lige forhold til den her halvstand. Lige før vi går videre, jeg har enkelt et spørgsmål til den her med ja tak. Og blev du problemer med ikke at kunne sende flere beskeder ud? Fordi jeg synes ofte, når jeg i en challengegang imellem trykker eller skriver ja tak eller hvad man nu skal skrive på de her opstater virkelig går viral, hvor der bliver tusinde mennesker, der gerne vil have fat i vedkommende poster, nu engang deler. Man får bare aldrig noget. Og ofte så ser jeg det så nede i kommentarfeltet, at der står...

Vedkommende selv skriver, at han har desværre noget limit. Han er blevet cut off. Har du oplevet det? Er der noget i forhold til det, man skal være opmærksom på?

Halfdan Timm (45:36)
Ja, det her er der. Så hvis man sender beskederne som inmails, så kan du ikke sende særlig mange. Jeg kan ikke huske om det er 10 eller 50 eller hvad det er, men det er ikke særlig mange. Mådenen jeg sender dem på, det er via connection requests. Så man laver connection -requesten, og i den connection -request, der sender man linket til det materiale, man har lovet folk. Fordi det opnår to formål. For det første, så kan du sende mange flere beskeder, end du kan, hvis det inmails. For det andet så, og det kræver ikke premium, det her på LinkedIn, som inmails også gør. Og for det andet, så opbygger du din netværk. Så er det jo personer, som rent faktisk kender til dig, og vil se flere af dine opslag fremadrettet.

Dem kan du sende. Jeg mener, det er 50 af om dagen. Så sådan en her med 400 deltagere, det tager lige en uges tid at løbe den igennem. Men det er også fint, så får du brækket opgaven over. Så det er på den måde, man gør det i stedet for. Så det er faktisk ikke, hvis folk skriver egentlig ikke en besked, så der skriver en connection request. Når du så accepterer den, så får du beskedet med linket. Og på den måde får man ned adgang til materialet, og man får opbygget i netværket på samme måde. Så det er sådan, det sådan fungerer i virkeligheden. Jeg har også et tip til en ting, man ikke skal gøre, som du ikke har gjort.

med dine miselige 3 .215 følgere. Er det meget tydeligt, du ikke har købt dem? Fordi så vil du have flere. Og det kan jeg i kendt grund sige, fordi jeg har marginal flere, og det er jeg glad for. Man skal virkelig lave af med at købe følgere på LinkedIn. Fordi der sker det samme som hvis man gør det på fx Instagram. Der er den her goldnaver, vi snakkede om lige før. Altså den første time eller to efter man har lagt et opslag ud, så er det der, hvor LinkedIn viser det til nogle af dem, man er forbundet med, og hvis de responderer positivt, så ryger den videre ud. Hvis man køber følgere fra folk, som ikke...

Kristian Tinho (46:36)
Den er tydeligere.

Halfdan Timm (47:01)
rent faktisk gider at følge en, så kommer de aldrig til at reagere på ens materiale. Det er sikkert falske profiler, der aldrig lokker ind, og hvis de gør, så ligger de bare og scroller, men reagerer ikke på materialet. Og det er det værste signal, du kan sende til LinkedIn overhovedet i forhold til, hvor irrelevant, ukvalificeret og dårligt dit materiale i det hele taget er. Så lad være med at købe followers, fordi ikke alene så har de ikke nogen effekt. De kan være sådan decideret skadelige for din konto og trække dig ned. Det er der ikke særlig mange, der gør, og det skal man lave være med.

Kristian Tinho (47:26)
min hælp den.

Halfdan Timm (47:30)
Lad os snakke om nogle relevante tools her til sidste episode. Vil du lægge ud, fordi der er en del forskellige, hvis man rigtig vil gå langt i længden, man kan kigge på.

Kristian Tinho (47:38)
Jeg har nævnt det kort før. Hvis man gerne vil have tilrettede videoer, men også skrive undertekster dertil relativt nemt, hvor AI går ind og do it's magic, så Submagic, som vi efterhånden har nævnt en del gange, det er det vi selv bruger, når vi laver videoer, der skal op på LinkedIn. Funger og fremragende, er rimelig god til dansk, det kører egentlig ok. Der er lige nogle tilrettelser, der skal laves, men ellers så, jeg kan næsten garantiere for, at du kommer til at spare minimum 80 % af den tid, du ellers ville have brugt på siden.

Tekst din egen video.

Halfdan Timm (48:10)
Og det er Submagic .co Ikke .com, det domæne havde de ikke, så de har taget det kolumbianske domæne Så det er Submagic .co, skal man lige være mærksom på Der findes en række automatiseringsværktøjer til LinkedIn Der kunne jeg nævne i flæng, Docsoup, Phantom Buster, LinkedIn, Helper og flere

Det værktagene har tilfælles det at de kan automatisere at de nedefører på LinkedIn -salet Så du for eksempel giver den en liste og så connecter den med personer for dig Du kan også tage et opslag hvor du har 400 der skriver ja tak og så sætter den til at sende beskeder til dem alle sammen og connecte dem med dem Og du kan lave sådan nogle ret intricate flows for først at kigge ind på profilen og så sender de connect, request og når folk har accepteret den så skriver de en besked osv Det de også har tilfælles det at de alle sammen er imod lignendes retningslinjer Det skal man være opmærksom på Hvis man overgør det her så

Det risikerer man at få et gult kort, og det gult kort risikerer at blive til et rødt kort på et tidspunkt på ens kontor. Det ville være rigtig ærgerligt. Jeg bruger personligt ikke automatiseringer til mine udsendelser. Jeg får nogle gange hjælp af kollegaer, hvis der er en liste på 300 personer, så skriver de den første besked, men alle svar kommer faktisk fra mig. For der er ikke noget i længdenens retningslinje, der siger, at jeg ikke må få hjælp af en kollega, men jeg må ikke automatisere det via software. Så det skal man bare lige være mærksom på. Phantom Busters, Docsoup, Linked Helper, de virker, men lad være med at...

Gør det for meget, så du afslører, hvad du har gang i, fordi så risikerer man det her gul kort.

Kristian Tinho (49:27)
Så har vi opus .pro, som er et tool, der kan hjælpe dig med at klippe de her lange videoer til shortform. Selve brugen af et tool, som det her kan komme i mange afskygninger. Vi bruger Linne, når vi har optaget en hel episode her. Nu bruger vi så godt nok Riverside, fordi det er et podcast -tool, men vi kunne godt bruge opus .pro til det, hvor den ligesom cutter ned til de mest...

Spændende sequencer, som man kan bruge til at dele på LinkedIn. En anden måde, man kan bruge det på, er, hvis du selv er lidt i tvivl om, hvordan du skal komme i gang med det her. Sæt dig ned, tænd webcamet, begynd at snakke om det, du elsker og ved meget om, og det, du vil dele på LinkedIn. Og efter en 10 minutter snak, hvor du ikke tænker over, om du kommer til at sige øh og æh, og sidder og tænker over det, så brug det her tool -efterfølgende til at cutte det ned i små sequencer. Pludselig så har du 10 videoer, du kan dele på LinkedIn.

Halfdan Timm (50:22)
Næste punkt, jeg lige vil nævne, det er LinkedIn Premium. Og det er jo ikke et tool som sådan, men det er jo betalt for LinkedIn. Og jeg tror, jeg betaler 373 kr. om måneden, tror jeg det er, for LinkedIn Premium. Det svarer sikkert til en 50 dollars. Det betaler jeg. Det, det giver, det er for det første, man er mulig for at snage meget mere på ens konkurrenter. Det kan jeg godt lide. Så går jeg ind og ser, hvordan går det med deres medarbejde, udvikling og sådan nogle ting. Man kan sende flere beskeder. Det bruger jeg så ikke rigtigt, fordi det er mere connection requests. Men det er sådan...

Primært faktisk, og man kan se hvem der har besøgt ens profil, så hvis man sidder og skriver meget ud, så kan man få mere data der. Det jeg faktisk primært bruger det til, det er, at det er noget validering udefra. Altså det er ligesom verificering, så er det noget, der viser, at jeg er en rigtig person, og jeg synes, det ser mere seriøst og troværdigt ud. Så jeg betaler, hvis jeg skal være helt ærlig, primært for valideringen og et checkmark, der viser, at jeg er en rigtig person, så folket er mere til vold til rent faktisk at godkende mine requests, når jeg sender dem.

Kristian Tinho (51:13)
Så har vi chat -GBT, og det er sådan en, der deler vandene. Og forstår mig ret. Det vi siger, det er, at du ikke skal bruge chat -GBT til at skrive hele dit opslag. Jeg gentager, brug ikke chat -GBT til at skrive hele dit opslag. Det er så pokkers tydeligt. Men brug den til... Det er så nemt at se. Især hvis man ikke retter til det her med de store begyndelsesbukstaver i titlerne, som kommer efter hvert bukst. Ej, det er så tydeligt. Men til korrektur og til idéer kan det faktisk være fremragende. Jeg bruger selv chat -GBT til at komme...

Halfdan Timm (51:25)
Det er så nemt at se. Det er så nemt.

Ja.

Kristian Tinho (51:41)
med gode idéer både til opslag, men det kan også godt være til kundemøder, hvor man har en specifik udfordring, man skal løse. Det giver nogle nye perspektiver. Brug det således. Lov mig ikke at gøre det, og brug det til at lave hele opslag.

Halfdan Timm (51:53)
Min ynglingsfunktion med ChatGBC er at omskrive det som om det var en specifik person, der havde skrevet det. Så jeg kan f .eks. tage midtlængdenopslag i oplægget ind i ChatGBC og så skrive det her som hvis det var Ernst Hemingway, der havde skrevet det. Det er sådan lidt sindssygt et eksempel, fordi så bliver det funky. Men det kan også bare være sådan noget Ramit Sethi, f .eks. som skriver meget om økonomi og også er rigtig dygtig copywriter. Det kunne jeg godt finde på at sige, prøv at skrive det her som hvis det var Ramit Sethi, der havde skrevet det. Eller nogle andre verdenskendte copywriters.

Og det synes jeg er en fed måde at bruge chat -gbc på, fordi så får du det budskab frem du selv har valgt til at starte med, men du får det skrevet på en måde, som måske indeholder et lidt bedre hook eller en lidt bedre opstilling eller et eller andet. Men helt altså er enige i, at man skal få gudskyld at ikke sige i chat -gbc, skriv en LinkedIn -opslag om det her, fordi du ser det sådan nemt. Og i det øjeblik jeg kan se en person bruge chat -gbc, så skrive deres opslag, så kommer jeg som conscious, de sig ikke gider læse noget som helst, de skriver på nogen steder frem og rette, fordi jeg ikke så læser i en hold.

Kristian Tinho (52:41)
Dernæst så har vi... Nu kigger vi ned på profilen og banner -billet, fordi vi forestiller dig, at du er aktiv på LinkedIn med enten din egen opslag eller din kommentar. Der er nogen, der finder dig interessant og klikker sig ind på din profil. Det første, de ser foruden profilbillet, som gerne skal være dig, ikke rigtig godt, det er at køre profilbillet af dig selv og ikke en eller anden animeret tegnefigur. Det kan fungere for nogen, men for de... Altså, vi plejer at sige, please, brug et billede af dig selv.

Men bannerbilledet på profilen kan være enormt nyttig til at fortælle vedkommende, hvad de kan forvente. Og få ud af at følge dig, eller skrive op til dit nyhedsbrev eller connecte med dig. Til det er den klar anbefaling, og jeg har anbefalt det her tool 100 gange før i vores seneste episode. Det kan Anva have nogle fantastiske templester til. Det tager ikke mere end 10 minutter at lave et rigtig fedt bannerbilled.

Halfdan Timm (53:29)
Hvis jeg skal være lidt kritisk her, så synes jeg, at vi begge to dumper på profil. Men nu har jeg dunket på dig et par gange i den her episode. Hvis jeg skal være lidt selvkritisk. Jeg har et billede af mig, der står og holder oplev til marketingcamp. Det fortæller ikke helt vildt meget om, hvorfor du skal føle mig. Det er mere sådan en humble bragting med at se mig herude og holde oplev. Og dit bannerfoto siger bare, eis digital. Det siger bare, eis digital. Der står heller ikke særlig meget. Altså, jeg synes faktisk, der må vi jo se en af. Ja, der er ingen af jer, der har startet at være særlig dygtige her. Jeg kunne... Ja! Nej, det er næsten forømt. Jeg ved ikke, om vi kan...

Kristian Tinho (53:43)
Hvad har jeg overhovedet? Ja, det er rigtigt. Nej. Der skal vi altså tage vores egen medicin. Det kan være, at det bliver Titanic -billet.

Halfdan Timm (53:58)
Det er næsten... Du kan jo ikke foreslå det her, mens vi optager, så forventer jeg ikke at gøre det. Nu er jeg jo nødt til at gøre det. Og det er jo godt, at det bliver Titanic -vældet. Gå ind på halfindsiden, og Kristine Sinjupoling er inde i lignende for at se noget meget, meget ømt. Hvis du tør. Jeg har to værktøjer tilbage, jeg lige vil nævne. Den ene er clay .com. Jeg har ikke selv...

Jeg har erfaringer med det her, men det er et værktøj, jeg har set anbefalet på Twitter. Hvis du er sådan lidt amerikansk og meget aggressiv og bare tænker, f*** det, vi skal bulle dig ud af, så er det et fuldautomatisert outreach -værktøj med data enriching indbygget ud. Det vil sige, du laver din flowstande, den finder selv personer, kommer på din LinkedIn -profil og så høvler den bare igennem, og den har nogle AI -inspirerede flows, der gør det ret nemt at bygge. Det her ville være for offensivt i min omtik, i hvert fald for min person at gøre det på det danske marked.

Men lad os sige, hvis jeg oprettede en ny LinkedIn -profil, fordi at opsidereen skal ind i Tyskland, og så er det halvt en tim, af Deutsch, og jeg skal opbygge et netværk fra scratch, og jeg ikke har så meget tid til at gøre det, så kunne det godt være, at jeg skulle bruge sådan et værktøj som det her. Så vil jeg nævne HiBrise. HiBrise er et værktøj, som du kan bruge til at customize billeder til blandt andet email -kampegner og outreach. Så lad os sige, at jeg gerne ville sende en... Vi har faktisk gjort det her med Shopee Scale tidligere.

Vores Shopify -konferens, vi afholder en gang om året, der tog vores Shopify -email -liste i Hopspot, og stod der folks firmenavn på den og customiserede et billede. Således, det var sådan en billet, folk de fik, når de fik mailen, og på billetten stod der deres firmenavn. Så vi sendte den til 1000 personer, men det var 1000 unikke billeder med deres firmenavn på en shoppieskæle -billet, der blev sendt ud i header -image. Og det gør selvfølgelig noget i forhold til at få det til at se relevant og personaliseret. Det kan man også bruge på LinkedIn, fordi hvis man har 100 personer, så kan man lave et billede, hvor der står hej Christian.

Kristian Tinho (55:20)
Ehh

Halfdan Timm (55:39)
på et eller andet stykke papir, og så udskifter du Christian med navnene på alle personer. Så hvis du har fået sådan et billede, eller hvis du har fået en video på et eller andet tidspunkt med noget outreach med en person, der står og holder et billede op foran kameraet, hvor der står, hej Christian, for at på den måde at validere, at det er noget, de har lavet manuelt, det skal du ikke tro en skid på. Alle marketers, de er. Det er også automatiseret, ligesom alt andet marketing er. Og Hi -Brize kan altså hjælpe dig med at automatisere det her.

Kristian Tinho (55:55)
Hahaha!

Halfdan Timm (56:06)
Christian, jeg glæder mig kanon meget til næste episode. Hvad skal vi snakke om der?

Kristian Tinho (56:09)
Ja, det gør jeg også. Vi skal dykke ned i Shady SEO. Så Shady Serumaskineoptimering. Det er der spørgsmål til, om det stadigvæk virker her i 2024. Nu er vi begge to baget i SEO -branchen i de 13 år. Vi har set mange metoder, come and go. Og nogle af dem virker stadigvæk. Nogle virker ikke rigtig mere. Vi kommer omkring alt muligt fra cloaking, PBN og negative SEO osv. Vi forsøger at tage dem lidt en for en og gennemgå dem. Vi kommer til at snakke lidt om både effekter.

Men også moralen bag nogle af de her metoder, der nu engang findes derude.

Halfdan Timm (56:44)
Det bliver en sjov episode. Vi er færdige for denne gang, så vi vil sige tak til dig, der har lyttet med de sidste 56 minutter. Husk at du kan abonnere på både Spotify, Apple Podcast og Nyhedsbrev på marketingpod .dk, hvis du har lyst til at lytte med og få notifikationer med nye episode. Ellers bare kæmpe tak for at du lyttede med og på genhør.