Marketingpod.dk med Halfdan Timm

Kom op i Facebook-annonceringens Superliga med tekniske tricks og hacks til bedre resultater - hvad virker lige nu, og hvordan øget du afkast på dine annoncer?

Kapitler:

00:00
Kapitel 1: Dynamic Product Ads i retargeting og prospecting

17:25
Dynamic Product Ads: Ikke kun for e-handel

21:15
Optimering af Dynamic Product Ads med Config.io og Konfect

25:53
Mål effekten af dine annoncer med Conversion Lift Study og Brand Lift Study

28:18
Analyser søgevolumen og konkurrence med Search Lift Analysis og Sheriff's Search Analysis

36:17
Mål effekten af fysiske events med Offline Event Sets

38:00
Offline-integrationer og budmodeller

45:17
Budmodeller og target cost

48:25
Conditional logic på lead ads

54:38
Kreative muligheder som AR-annoncer

59:44
Partnerships og alternative afsendere

Takeaways
  • LinkedIn lancerer kampagneværktøjet Accelerate, der er AI-drevet
  • Meta træner sin AI med offentlige Instagram-opslag i Latinamerika
  • Amazon åbner op for annoncering for udgående annoncører
  • LinkedIns annonceplatform har udfordringer og mangler kontrol og muligheder for annonsører
  • Facebook-annoncering har fokus på kreativer, men annonsører har brug for mere kontrol og muligheder Dynamic Product Ads kan være effektive, selv for virksomheder uden e-handel
  • Målretning af kampagner baseret på adfærd kan være mere effektiv end demografisk målretning
  • Værktøjer som Conversion Lift Study og Brand Lift Study kan hjælpe med at måle annoncers effekt
  • En god eventmatch-kvalitet er vigtig for at få nøjagtige målinger af annonceresultater
  • Search Lift Analysis kan give indsigt i annoncens indflydelse på søgninger
  • Offline Event Sets er nyttige for virksomheder med fysiske events Offline-integrationer kan hjælpe med at tilskrive data tilbage fra Facebook- og LinkedIn-annoncering til HubSpot.
  • Budmodeller som Lowest Cost, Bid Cap og Target Cost kan bruges til at optimere annonceperformance, men det er vigtigt at have styr på budgetter og tracking.
  • Conditional logic på lead ads giver mulighed for at filtrere leads og sende mere relevante informationer til Meta.
  • Kreative muligheder som AR-annoncer og tilbudsextensions kan hjælpe med at skille sig ud og forbedre annonceperformance.
  • Facebook fjerner mange muligheder, men der er stadig mulighed for at optimere annoncerne.

What is Marketingpod.dk med Halfdan Timm?

Marketingpod er et ugentligt podcast om digital marketing med Kristian Tinho og Halfdan Timm. Det udkommer hver mandag og indeholder det vigtigste historier om digital marketing fra den foregående uge samt et emne, hvor vi går i dybden. Skriv dig op på Marketingpod.dk for at få mail ved nye episoder.

Kristian Tinho (00:04)
Vi starter med de tre nyheder, som vi har udvalgt her fra den forgangende uge. LinkedIn ser ud til officielt at rulle sit eget AI -drevende kampagneværktøj, kaldet Accelerate, ud inden udgangende året. En talsmand får LinkedIn bekræftet over for mediet DigiD, at de forventer at gøre kampagneformatet tilgængeligt globalt for alle annonsører i slutningen af andet halvår her i 2024. Kampagnetypen er blevet testet af af en forskellig gruppe annonsører, og nu tyder det på, der snart åbnes op for alle annonsører.

En endelig data er dog endnu ikke bekræftet.

Meta træner sin AI med offentlige Instagram -opslag. Det har været vrede blandt creators i Latin America, som ikke har mulighed for at opt -out, altså sige nej tak til at deres opslag bruges til træning af Metas AI. Det skyldes, at man i Latin America mangler grundlæggende databeskyttelseslov. Det betyder, at brugere af Meta regionen lige nu ikke kan forbyde Meta at bruge deres indhold. Det kan man derimod i Europa, hvor vi har lovgivning

Amazon åbner op for, at annoncører, ikke sælger varer på Amazon, kan få lov til at annoncere på platformen. Det sker via en ny Lead Generation annoncetype, som giver udfrakommende annoncører mulighed for at tabe ind i Amazons købsklar brugerskar, men uden nødvendigvis aktivt at sælge produkter på platformen. Funktionen er lige nu i beta.

Halfdan Timm (01:24)
Lad os lige starte med den sidste her med Amazon. Det synes jeg faktisk er en ret stor nyhed. nu ved jeg godt, Amazon er jo ikke den største webshop i Danmark, når der laves opgørelser. mener, er danske vev, plejer at være søde til at lave dem. Så er det jo kun omkring 2 -3 % af det danske e -commerce, som er udgjort af Amazon i modsætning til Tyskland og England, hvor det er omkring 40 % og USA, det er omkring 50%, som Amazon sidder på. Så Amazon er en shop på størrelse med Boost og Zalando i Danmark, som har et meget fragmenteret e -commerce. Derfor er der så mange

som egentlig ikke bruger det med mindre de eksporterer til fx Tyskland og USA eller England eller nogle af de andre lande hvor de er stærke. Så det her kommer nok ikke til at have kæmpe impact på særlig mange danske virksomheder. Men jeg kan ikke lade være med at tænke, det er enormt interessant at du kan få lov til at lead -generere for folk der er på Amazon. Fordi det fede folk der er på Amazon, det de er der alle sammen for at købe. Altså du kan ikke gå ind på Amazon for at spille Wordle eller Crosswords. Du er der for at købe.

Kristian Tinho (02:19)
I nu!

Halfdan Timm (02:21)
Ja, så du virkelig... Det sådan high quality visitors, fordi dem man får ind, det er i købsmoment. Så hvis man kan få lov til at annoncere på fx konkurrenters produkter... Ej, jeg synes den er fed den her. Kan du se det for dig?

Kristian Tinho (02:32)
Ja, kan virkelig godt se det for mig. Som du selv siger, jo ikke for informationsø nødvendigvis. Det er virkelig for at købe et produkter, når man sidder og kigger i backenden af de her relativt få Amazon -celler, er i Danmark, men vi har trods alt haft en del af dem, hvor vi har arbejdet sammen med dem. de konverteringsrater, man kan formå at skabe igennem Amazon og Amazon Ads direkte på platformen. Det er jo helt absurd, især når man normalt sidder med Google Ads. det er noget helt, helt, helt andet. Så det bliver ret interessant at se, hvordan virksomhederne kommer til at, i hvert fald de udfra kommende annonsører kommer til at bruge det her.

aktivt for at generere de her liter.

Halfdan Timm (03:04)
Ja, og jeg tænker, hvis jeg kan få lov til at lade sig og sidde med en dansk webshop, sælger i udlandet, hvis jeg kan få lov til at lave leadgenerering med fx en konkurrence til folk, kigger på konkurrenters produkter, altså det vil jeg gerne betale penge for. Jeg synes, en helt enormt interessant format.

Kristian Tinho (03:17)
Ja, ja, og noget af det, er ret interessant også, det at Amazon de sidste to, tre, fire år virkelig har forsøgt, især de sidste tre år, virkelig forsøgt at komme ind på B2B -markedet. Altså, blive sådan en, nu skal jeg passe på, hvad jeg siger, men sådan en Lomax -akti, som vi kender det i Danmark, hvor man køber alt det her, man nu engang skal bruge i erhvervsøjmet. Og der kan man jo pludselig godt begynde at tanke dem, køber, lad os sige, ting til at pakke webshop -order ind. Altså, det kunne være papkasser, kunne være tape, det kunne være emballage.

Halfdan Timm (03:43)
Ampelage og ja, så videre.

Kristian Tinho (03:46)
Der kunne måske godt være noget i at samle leads op der. Der er ret mange fede brugscases, men det er nyt måde at tænke på. Det et andet perspektiv, man skal have på det.

Halfdan Timm (03:54)
Jo, fordi du skal forbinde det til et fysisk produkt. Dem der er mest relevante, det her er jo folk der sælger fysiske produkter, men du har ret i. Hvis jeg fx sidder og sælger et økonomisystem til webshops, og så målret folk der køber appellage eller pakke labels til webshops. Altså det jo den samme målgruppe. De har ikke institutioner om at købe det økonomisystem lige nu, men de er i målgruppen. Så hvis jeg kan ramme dem tilpas billigt, altså have et produkt der er relateret, så det er de rent faktisk skal ende at købe. Men ja, jeg synes det er super interessant det her. jeg tror vi

Kristian Tinho (04:09)
Full stande.

Halfdan Timm (04:20)
Det her kan betyde, at vi som bureau kan komme til at bruge Amazon mere, fordi vi har ikke særlig mange kunder, sælger på Amazon. Men alle de kunder, arbejder sammen med, kunder, der... Hvis kunder køber på Amazon. Så det kan godt være, at dem, jeg arbejder sammen med ikke sælger, men dem, gerne vil have til at købe, de køber. Så hvis jeg kan bruge deres annonceplatform til det, og til at starte med, så er det så ligegenererende. Det er fint nok. Det kunne jeg super godt tænke mig at gøre. Og godt set af Amazon, fordi det her, er jo også bare noget, gør, at kan tage den ad -inventari, de har, og måske sælge den endnu dyere.

Kristian Tinho (04:33)
Ja, lige præcis.

Jep, der er penge i det.

Halfdan Timm (04:50)
Ja, det er jeg nemlig rigtig godt set af Amazon. Lad os gå videre til LinkedIn. Vi snakkede for et par uger siden om, at Pinterest de endelig havde lavet deres egen version af det her, fordi historikken er jo, starter med at få Performance Max på Google. Deres værktøj til meget nemt at lave kampagneoprettelse, hvor I får en større del af bestemmelsen over, hvem der skal se det, og hvor de skal se det osv. Så det bliver solgt som sådan to ting på en gang. Det ene er, er nemmere at oprette sig kortere tid, og det andet er, det skal fungere bedre. Det er, det fungerer bedre.

Det gør det i nogle tilfælde, det er en sandhed med modifikationer, men det er i hvert fald nemmere. Så Google har Performance Max, Facebook har Advantage Plus, så lavede Pinterest Performance Plus, hvis jeg husker rigtigt, som vi griner, fordi for helvede hvor var det ikke særlig kreativt. Og nu kommer LinkedIn lidt overraskende med et mere kreativt navn. De har så valgt at kalde deres for Accelerate. Og jeg vil sige, at alle de platform, der har brug for det,

Kristian Tinho (05:28)
Ja, Performance Plus, ja.

Halfdan Timm (05:46)
Der ligger LinkedIn nok i toppen, fordi LinkedIns annonceværksej er jo stadig enormt dårligt i 2024. Altså jeg synes det mest grælle eksempel er, at vi kan fortsat ikke oprette kampagner, hvor man både kan have en annonce med et billede og en annonce med en video i. Det kræver to forskellige kampagner inde på LinkedIns jammerlige annonceplattform. Hvordan kan det ellers gøre i 2024, at ikke kan have to forskellige typer med annoncer i den samme kampagne? Det betyder, at nu skal jeg splitte mit budget op i to og køre to læringsfaser.

Hvis jeg vil køre både et billede og en video. Men nu kommer der så et format, skal gøre det lidt nemmere at oprette en dårlig kampagnesstruktur. Så det siger selv, at man skal gå fra at et kvarter til at et par minutter. Og det synes jeg jo altså...

Kristian Tinho (06:29)
Jeg tror faktisk, siger 15 timer. Og det det, ikke forstår. Fra 15 timer til kampagne... Altså, du kan oprette kampagne... Jeg sidder og kigger på citatet her. Øhm... Hvor der står...

Halfdan Timm (06:33)
Femten timer.

Nu ved jeg godt, Tino, du har ikke arbejdet særlig meget på LinkedIn's platform, men jeg kan godt sige dig, det tager satanedme ikke 15 timer at sætte en kampagne op. Er du sindssyg, jeg fakturerer for lidt, hvis det tilfældet det her?

Kristian Tinho (06:53)
Men det kan være, fordi, skal splitte kampanjerne op, så du kan køre en med video, en med billeder. Jeg ved det ikke, jeg sad selv og stusede, og jeg tænkte på

Halfdan Timm (07:01)
Ja, det bevarelser tager et øjeblik, men 15 ti... Hold da op, der er nogen, er langsom herude. Jamen, jeg kan godt se, står det i den her cirkel 15 timer til 5 minutter. Jeg ville nok have sagt 15 minutter til 5 minutter, men bevarelserne er jo forskellige, og hvis ikke man har nok opgaver, så må man jo... Jamen altså, du ved, opgaver tager jo den tid, man har, ikke? Så hvis du har 15 timer til at lignende -kampagnen, så er jo det, den tager. Ej, jeg synes, det er

Kristian Tinho (07:16)
Ja, ellers har vi misforstået, hvad de mener. Det håber jeg.

Halfdan Timm (07:27)
Det er en god opdatering, men det er måske også det gale sted, griber ind. Det, godt kan være lidt bange for, det på annonsørens vejne, de her, man kan sige, værktøjer, lad os sige både Advantage Plus på Meta, Performance Max på Google, Performance Plus på Pinterest og nu Accelerate på LinkedIn, de gør det allesammen hurtigere at oprette kampagner. De gør det ikke nødvendigvis bedre. Den allerførste episode, vi tog, lavede af MarketingPod, det var én lang svagde mod Performance Plus, som jeg tror, gør rigtig meget skade for mange annonsører.

Og vores egne resultater i opsiden af digital ad -account, bevæges, vi bruger kun en kvart millioner om året, de er blevet markant meget bedre af at fjerne alt performance max på vores konto, fordi den gik bare ind og bollede penge af på elendigt displayplacering, og så vi fik super billige kliksterlægter til absolut ingen konverseringer nogen sænde. Og det er ikke det rigtige værktøj for alle, så jeg er lidt ambivalent med, hvor meget platformene de pusher det her, fordi det gør det nemmere. Men vi har

Vi har ikke brug for at gå fra 15 minutter til 5 minutter til oprettelse. Vi har brug for at levere et højere afkast på vores annonsespent. Så jeg ville egentlig hellere have de næsten gik i den modsatte retning og sagde, at ved hvad? Vi har fandme gjort kampagneoprædelsen sværere. Nu tager det dobbelt så lang tid at oprette den, men til gengæld. Til gengæld så spørger vi om alt det, har brug for, for at levere en succesfuld kampagne til dig. Jeg har ikke brug for, de går fra 10 til 1 spørgsmål. Jeg har brug for, de går fra 10 til 50, hvis det det, gør, at de leverer de bedste resultater.

Kristian Tinho (08:35)
Ja.

Halfdan Timm (08:47)
Så jeg synes, er en lille smule misforstået at gå ud fra et alder annonsør, og de får dumme til at oprette kampanjerne på den måde, sat op lige nu og har brug for noget, der er nemmere. Hvad synes du, jeg har sgu brug for noget, er bedre?

Kristian Tinho (08:57)
Jeg er egentlig... Det er jo... The era of black boxes. Det bliver jo kaldt de her kampagnetyper. Black box. For det er ikke ret meget, kan se. Du får ikke lov til at gøre ret meget. er som om, at... Bare blivet enige om at kaste rundt med... You get a black box. You get a black box. Og pludselig så har alle sociale medier den her black box. Årh, nej, så er jeg meget enig med dig.

Halfdan Timm (09:05)
Du aner ikke, hvad der foregår.

Jeg har brug for flere muligheder. Ikke færre. Jeg synes, er faktisk en gale. Jeg synes, er et halvind til laveste fællesnevnede annoncører. Og jeg tror egentlig, de fleste annoncører godt kunne tænke sig lidt mere kontrol med, hvor der sådan en annoncer rent faktisk bliver vist. Altså det grælige eksempel, er jo Avantisk Plus på Facebook. Der kan du ikke vælge, om du vil have mænd eller kvinder. Det er ærgerligt, du sælger kvindetøj. Så skal du, lille algoritmen bruge 1000 kroner på at konstatere, hver gang du starter en ny kampagne, når det var stadig ikke til mænd. Nej, vi sælger stadig kvindetøj.

Kristian Tinho (09:39)
Det hedder læringsfasen. Det hedder læringsfasen. Men for pokker altså.

Halfdan Timm (09:43)
Jeg kan jo lige bolle 1000 kr. i strafthold hver eneste gang du opretter en kampagne. Jeg synes, der er mange fede ting, foregår på platformen. Det her, det synes jeg, er et skidt i den gale retning for den professionelle annonsør, der ved, hvad de laver. Og så er det jo meget fedt for alle nybegyndere, kan sidde og bruge kampagner af deres iPhone. Tillykke til jer. Den sidste nyhed, den synes jeg er jo kanonsjov. Mesa, træner AI med offentlige Instagram -opslag. Og hele Sydamerika, der ikke kan sige nej.

Kristian Tinho (10:10)
Nu har jeg et specielt tilhørsforhold til Latinamerika, og med at jeg er vokset op i Argentina. Jeg er jo født i Danmark, men efter 10 måneder rykkede vi til Argentina. har boet der i syv år og har været der en del gange siden. Sødmeca er noget for sejere, og hvis der er noget, ikke er specielt gode til, så tror ikke, de nogle åretagerne. er generelt at lave regler og dernæst at overholde dem.

Halfdan Timm (10:14)
Du er jo vokset op,

Kristian Tinho (10:37)
Og her har man slet ikke lavet nogle regler. Jeg har læst omkring

Halfdan Timm (10:40)
Ved du hvad, det er også nemmere, der er ikke noget overhold her. Altså, det kunne ikke fejle.

Kristian Tinho (10:43)
Nej, det er også det. Jeg mener, jeg læser et land som Argentina. Pratisilien var ret langt fremme, men Chile med Videreen havde lavet en databeskyttelseslov i 2012. Og så er man ikke opdateret end siden. Og er lidt issue, når man tænker på, hvor meget der er sket siden dag. Så der er ramaskriter nede i forhold til, at de kan opte out af at blive brugt med anfølssdagen til at lære AI -algoritmer op.

Halfdan Timm (11:13)
Når man har dit kendskab til Sydamerika, det her noget, den almindelige dansker går jo ikke op i privacy? Altså de siger, gør, men det gør de ikke. De kan bare godt lide lyden af det, folk fatter ikke rigtig noget om det i virkeligheden. Altså er det her noget, går op i i Sydamerika?

Kristian Tinho (11:29)
Altså, helt ærligt så har man større problemer, sån, objektivt set, og... tænker i det daglige.

Halfdan Timm (11:35)
Det er jo ikke 10 % inflation, har haft i mange sød og amerikanske land. Jeg kunne lige sætte 0 eller 2 på.

Kristian Tinho (11:39)
Nej, nej, nej, nej. er præcis en case for sig. Jeg tror, det er om, at det var kunstnere, der levede af at generere. Eller lave, ikke generere. Men selv et maletegn skrev tekster med videre, følte, de pludselig blev overfløde. Fordi de brugte deres livsværker til at lære deres egen algoritmer op. Pludselig kan være, de en dag bliver overfløde. Jeg tror mere, det det, det er.

Halfdan Timm (12:09)
Mmm.

Jeg har haft en argentinsk freelanceudvikler på et tidspunkt, som jeg virkelig virkelig dygtig. Han insisterede på, jeg betalte ham i bitcoin. Det den eneste legit use case, har haft på bitcoin. Det var simpelthen fordi han sagde, at hvis du betaler mig i pæsas, så de halvdelen værd om et år. Så går man ind og sikrer argentinas inflationer. De er halvdelen værd i bedste fald. Han insisterede på at blive betalt i bitcoin, fordi det rent faktisk holdt værdien. Han kunne ikke blive betalt i dollars, fordi det måtte han ikke, sagde han.

Kristian Tinho (12:31)
Det er det. er Det er skræmmende.

Ja, ja, ja.

Halfdan Timm (12:43)
Så han kunne jo ikke få lov til at veksle dem i landet, fordi det var helt vildt. Så det er måske større problemer end manglende GDPR -lovgivning.

Kristian Tinho (12:52)
Ja.

Halfdan Timm (12:56)
Græsten dag, det kommer til at handle om Facebook -annonsering. Det kommer ikke til at handle om, hvordan du ikke opdager ud til AI -behandling. kommer ikke til handle om Advantage+. Det kommer til at handle om teknisk avanceret tiltag, man kan lave. Lidt som vi snakker om til at starte med Facebook og andre platformer, men ikke mindst Facebook, generelt gået i en retning, hvor de forsøger. Jeg vil sige, at hvis man skal sige det positivt, så er jo at gøre annonsering nemmere og opret.

Kristian Tinho (13:03)
Nej.

Halfdan Timm (13:26)
Hvis man skal være lidt fraik, så fratager de annonsørene en masse muligheder. De gør det nemmere at være fjernet en masse muligheder. Og det er jo særligt Advantage Plus, som vi taler om her. Når man oprømmer en kampagne med Advantage Plus -metodikken i dag, har man mange, færre muligheder. Og det er der noget positivt i, fordi der er også mange annonsører, laver unødvendige restriktioner af Facebooks algoritme og dermed får dårlige resultater. Men nogle gange er der en grund til restriktionen. Fx du sælger kvindetøj og har ikke lyst til, at din annonsekrone bliver brugt på mænd.

Det er måske færre nok. Du har en fysisk butik i København, gider du ikke anerkesere i Aarhus. Det er måske også færre nok. Så der er bare undtagelse til, hvornår algoritmen er mega fed at arbejde med. Og jeg kunne godt tænke mig at tage et skridt i en anden retning og snakke sådan lidt mere. Hvad kan du gøre, er ud over bare at en kampagne op og så snakke om kreativerne? Hvor oplever du sådan at Facebook -arts er i øjeblikket?

Kristian Tinho (14:17)
Det er jo et andet sted end det var for en to -tre år siden. kan tydeligt huske de granulære setups, lå og kørte. Det er måske en af fire år siden. Man snakkede meget om laser targeting. Så kunne man nærmest købe sig til laser targeting, fordi folk solgte dem. Der var så mange interesser, at du kunne lave så mange kombinationer. det, det handler om. Hvor i dag er det mere, som du siger. Ikke satte og forget, men du sætter det op, og så... ...tager du hænderne væk fra tastaturet, og håber på, at algoritmen...

Gør sine ting,

Halfdan Timm (14:48)
Jo, og så er kommet meget større fokus på kreativer. Jeg kan huske, plejede at joke med det, startede i Obsidian i 2016. Der kunne man kompensere for dårlige kreativer med god målretning. Fordi det var super billigt dengang på CPM -prisen. Konkurrencen var meget lavere, og folk var måske også lidt mindre kritiske med hvilke annonser du gjorde. Så jeg lavede selv kreativer til Obsidians kunder tilbage i 2016 og 2017. Jeg har ved gud ikke nogen designer med, men kan da godt finde rundt i Canva osv. Jeg har godt vist dig i en udvalgende dag. Der var eksplosioner på.

Kristian Tinho (15:11)
Og det kan jeg godt se.

Halfdan Timm (15:17)
Uanset om du sælger garnet, computer eller proteinbarer. Jeg fik plads til en eksplosion i det kreative der. Jeg tiltaler en meget specifik målgruppe uanset hvad jeg solgte. Men det var godt nok. Det vil bare ikke være godt nok i dag. I dag har set nogle tio folk der sidder udelukkende og arbejder med design. Det er vi nødt til at have, fordi det går ikke. sidder og laver annonserne til det. Det har også betydet det større fokus på annonser. Hvilket jeg langt her vejen synes er rigtig godt. Men måske også på bekostning af at folk skal huske, at der er faktisk nogle tekniske ting du rent faktisk kan gøre.

Kristian Tinho (15:19)
Ja!

Halfdan Timm (15:48)
Lad os tage i den første, fordi vi har delt det her op i seks forskellige områder. Hvis man lytter til det her tænker, hvad var det nummer to var? Alle noter ligger på marketingpod .dk end over episoden her, så den kan man altid gå tilbage og finde. Lad tage i kapitel nummer et. Det handler om Dynamic Product Ads, som ikke kun er for webshops. Det er en kæmpe misforståelse og kæmpe mulighed, som der er rigtig mange annonciere, går glip af her. Så det er derfor, rigtig gerne vil starte med den. Hvis man nu lige skal starte med at lave indflyvning, hvad er Dynamic Product Ads?

Kristian Tinho (16:20)
Dynamic Product Ads er typisk, hvis man kigger e -comm -messigt, hvor du sætter dit katalog op, så lægger Meta og trækker derfra og viser de enkelte produkter. Og det, er fedt her, det er, at hvis du har en webshop med 1000 produkter, og der en person, er gået ind på webshopen og kigget på 10 appen, så er det de 10 produkter, som du så vil vise igennem dit feed. Og der skal du ikke selv sidde og udvilde de her produkter, det gør Metas Pixel og Metas Announce platform for dig. Så det er individuelt, hvad hver person ser, men det er én kampagne i din.

business manager.

Halfdan Timm (16:52)
Så det dynamiske Dynamic Product Ads refererer til, virkeligheden af Facebook selv, populator din annonce og bestemmer hvad der skal være i den. Så det er ikke det samme produkt, bliver vist til alle personer. Og man bruger dem meget ofte i forbindelse med f retarketing, så folk siger, det er produkt, har været ind at kigge på, som du nævner. Og man kan også bruge dem i prospecting, hvor Facebook forsøger at målrette personer, som har kigget på tilsvarende produkter til dem, sælger på andre shops. Og jeg fandt en statistik, der siger, 68 % af alt adspændt for e -commerce virksomheder bliver brugt på Dynamic Product Ads.

Er du overrasket over det?

Kristian Tinho (17:21)
Hold op. Ja, det er faktisk. Det lyder højt, men det giver fin mening, men hold op.

Halfdan Timm (17:25)
Også fordi det ud.

Jeg var også lidt overrasket, jeg lige så det, mange af de brands vi arbejder med, særlig fashion lifestyle brands, er ikke kanonglade for Dynamic Product Ads, fordi de er ikke særlig fashionable eller pæne. Nødvendigvis. Offense trækker katalogeret et fritlagt billede fra Shopify, og så smadrer man bare et fritlagt billede af et produkt, hænger på en bøjle op på Facebook, og det ikke kanoninspirerende. Udfordringen er, at Dynamic Product Ads leverer højt afkast og årsagen. Nu kommer der lige en teknisk ting, som er ret vigtig at forstå her.

Kristian Tinho (17:36)
Nej, det.

Halfdan Timm (17:57)
Når man normalt optimerer ens kampagne efter konverteringer eller salg, lad sige Obsidian kampagne der kører, har et event for folk der udfølger vores kontaktformularer, det hedder kontakt underskår form. Hvis vi vælger at optimere en kampagne efter kontakt underskår form, så går meta ind og kigger på hvem af de personer der udfølger vores kontaktformularer. Er det mænd, kvinder, gamle, unge, hvad er interesseret for, hvor bor de osv. Og så målretter de levering til personer der minder om dem. Så sådan lidt karrikeret, hvis det kun er mænd der udfølger vores kontaktformularer, så får kun mænd vores annoncer.

Det de samme boldgade. Jeg var lige inde og kigge på vores YouTube abonnenter til MarketingPod, Tino. Og hvad tror du vores køns split er på abonnenter, som man jo kan se inde på YouTube Analytics? Hvor mange mænd tror du abonnerer? Hvor mange kvinder tror du abonnerer på MarketingPod?

Kristian Tinho (18:32)
Ja.

...procentmæssigt, tror jeg. Det er nok en 80 -20 til mandagsforbør. Åh, okay.

Halfdan Timm (18:46)
Det er 100 -0 til Mendes Forhør. Vi har ikke en en sekventi abonnenter. Der er Kommer 0. 0.

Kristian Tinho (18:54)
Vi har jo ikke så mange abonnenter, vi huske at det.

Halfdan Timm (18:57)
Jeg føler også, vi har behov for at pade lidt for forklare, hvorfor der ikke er en eneste kvinde, gider at subscribe til os på YouTube. så er vi jo nødt til at se noget her. Ja, så er jo nødt til se noget her. Altså, er det mig? Er det dig? Er det os? Vi har lige nu til en jo 40 abonnenter på YouTube, hvor det er 40 mænd. Altså, det er statistisk usandsynligt, det der er gang i lige nu. Hvad fanden er det, der sker? Det er tidspring, det er nødt til gøre noget ved.

Kristian Tinho (19:00)
Ja, men jeg...

Det var en anden vinkel.

Hahahah!

Halfdan Timm (19:28)
Men karkerede tilbage til Facebook, hvis det kun er mænd, udfylder vores annoncer, så er det kun mænd, får dem. Det er sådan en almindelig salgskampagneværker. Hvis vi så tager Dynamic Product, så er målretningen faktisk lidt forskellig. Nu går Meta ind og kigger på de produkter, har i dit katalog. Lad os sige, at du har et produkt, hedder... Hvad var det nu, købte på T -MU? Dengang, hvis jeg lige skal råde lidt af det.

Kristian Tinho (19:50)
Hahaha! Åh, det var sådan en,

Halfdan Timm (19:52)
Nu ved jeg jo godt, du køber meget derinde, og ikke støtter dansk e -handel. Eller var det research, du kaldte det? Det var research. Ja, det var...

Kristian Tinho (19:58)
Her er research fidget spinner.

Fik du virkelig lige meget til

Halfdan Timm (20:05)
Fidget spinner, fantastisk. Så lad sige, at du har en webshop, der sælger fidget spinners. Det her fantastiske produkt, var på mode for 10 år siden. kan jeg godt huske. Hvis der så er en person, inde og kigge på en anden webshop med et produkt, hedder fidget spinner, så vil meter se. Okay, lad sige, halvplanen er inde og kigge på en fidget spinner på fidgetshoppen .dk og T -Nu ejer fidgetgadgetshoppen .dk eller fidgetbutikken. se det.

Så vil det være mig du rammer fordi jeg har kigget på et produkt, minder om et produkt du har. Så i stedet for at det fordi jeg minder om dine kunder, så er det nu fordi jeg udviser en adfærd lige nu, som indikerer at jeg er interesseret i dit produkt. Og det bare to forskellige måder at ramme personer på. Og det fede det er jo, med Dynamic Product Ads dermed rammer man personer, er i markedet, fordi det er baseret på, at de kigger på tilsvarende produkter. Og det er det der problemet med Dynamic Product Ads, fordi det er gør, det virker så godt. Det er så grimt, men det virker så godt, fordi det rammer personer, som er i markedet, Leno.

Derfor må man virkelig ikke sove på Dynamic Product Ads. Og lad starte med at sige, hvis man nu er i en webshop, og så fortæller jeg, hvordan man gør, hvis man ikke er i en webshop bagefter. Hvis man nu er i en webshop, hvordan kan man så rent faktisk forbedre ens afkast på Dynamic Product Ads? Der er en mulighed, hedder config .ive. Det tænker jeg også, du har brugt tidligere. Hvad har du gjort der, hvad gør det i værktøj?

Kristian Tinho (21:15)
Er

Jamen, kom jeg sælgen ind på det lige før. Det, er problemet ofte, er, at man spytter nogle billeder ud, som typisk bliver komprimeret i en eller ondsvag størrelse, og så sidder man med en case, absolut ikke er tilfreds med den måde, som varerne bliver fremstillet for, fordi det ikke er on -brained, og det forstår jeg bare godt. Så at kunne bruge et tool, eller config .io, til at putte en ramme rundt om, eller sørge for, at billederne kommer frem på den rigtige måde.

at vi kan bruge den til at udskifte i løbet af de forskellige kampagner, kører. kan være, at det skal være en sort ram, når det er Black Month, men en rød ram, når det er julesal. Altså, det her med lynhurtig at kunne skifte om i udseendet. Det der, hvor vi primært bruger det.

Halfdan Timm (21:55)
Og man kan lave nogle fede temafiler. Man kan lave et design specifikt til Black Friday eller til påske. Man kan lave nogle ret fede En særlig ting jeg vil fremhæve til Confect, jeg synes er noget af det fedeste i øjeblikket, det er at de understutter video -DPA 'er. Det her er en ting, rigtig mange danske e -commerce virksomheder ikke gør. Når vi gør det, ser vi, at nogle gange fungerer det her helt enormt godt. Jeg synes, her er noget det mest interessante med arbejde for webshops lige nu.

Facebook understøtter video dynamic product i deres API, men de understøtter ikke lige nu, eller de tilbyder ikke en måde på, at man selv kan lave det i Facebooks interface. Det vil sige, at hvis du bruger et tredjepartsværktøj, der understøtter det, så kan du godt lave video DPA 'er. Du kan bare ikke lave det i Facebooks eget tool lige nu. Konfect har lavet en understøttelse til det, og man kan kode det her selv, man gider, men jeg gider ikke. Det er ikke time well spent. Så Konfect har lavet en understøttelse af det, der er sikkert også nogle andre værktøjer, har, hvor man kan lave video DPA 'er. Og det kan man gøre på to måder.

Kristian Tinho (22:41)
Hej!

Halfdan Timm (22:49)
Enten så tager man ens informationer i feedet og laver en template med noget grafik, flyver indfrem og tilbage eller et eller andet, der er baseret på det informationer, man har i forvejen. Eller hvis man er endnu bedre, så har man små videoer, som man har taget med f .eks. telefon til hvert produkt. Et eksempel, som vi kører med lige nu, er About Vintage, som laver uger. Rigtig mange fantastisk fede uger. De har tit brugt videoer med sådan noget, kalder wrist rolls. Så det er, at der er sådan en person, der ruller håndledet og viser ens ur.

Dem har man set masser på Instagram og sådan noget. Det kalder man et wrist roll, et håndledes rull. Der har vi taget wrist rolls af nogle af deres mest populære produkter. Lagt ind i et feed, lagt ind i config og lavet et template, hvor at det billede, kreativt, der kommer ud, det er et wrist roll med en omgiv af deres logo og pris på produktet og navn på produktet og alle mulige fede ting. Så i stedet for bare en video, så er det en video kombineret med sådan en dynamic product, er...

konceptet og informationer for feedet og vi bruger den fantastiske målretning der ligger i Dynamin Product Ads. Og det er altså noget der spiller ret fedt. Så man kan gå ind og tjekke deres Ads Library, hvis man vil se hvordan det ser ud. Og det gør vi på flere andre. Det fungerer godt. Noget af det sjove det er altså, Tino, har du nogensinde lavet Dynamin Product Ads på en ikke e -commerce kunden før? Uhha! Så den her den er sjove. Altså Meta understøtter nogle forskellige typer virksomheder med kataloger. Det er e -commerce virksomheder

Kristian Tinho (24:04)
Nej, det har jeg

Halfdan Timm (24:14)
Biler, hvis du har bildeasing eller bilsal, rejsevirksomheder, hoteller, flyafgange og det de kalder lokale produkter og tjenester, som er noget nyt, som ikke rigtig virker i Danmark endnu. Det er det, er bygget til. Men jeg har lavet et katalog til Obsidian, som består af Obsidians ydelser. Vi har taget 12 af vores mest populære ydelser. Det er Facebook -annalysering, Google Ads, søgmisk anordning, Programmatic SEO, server side tracking, Klaviyo osv. Så har jeg lavet et katalog på Meta.

og kald det produkter. Så det her er et webshop katalog, har oprettet. Produktnavnet er så bare Facebook -analyse, Hopspot, emailmarketing og så videre. Så har sat en pris ind på 1000 kr. fordi jeg skulle skrive en pris, et nødvendigt felt. Jeg bruger bare ikke prisen i annonsen, så der er ikke nogen, kan se den. Så har lagt billed ind. Billet, har lagt ind, det er en blå baggrund, har med vores doko. Så står der Hopspot, så står der, hvem er Hopspot Lead og Kontakt. Min tanke er ikke, at folk ser den annonsen, så bare klik og kontakt med det samme.

Det der sjovt her, det er at den annonce her, du kan se jeg har lagt den ind i vores noter og jeg lægger den ind show notes. Den er ikke køn jo, den er fin, men det er jo ikke en genial annonce det her. Det vildt lidt bare det man skal forstille sig. En blå baggrund, et upside af en logo og så står det bare slam, hopspot, Facebook -annoncering, Google ads. Det det vi er ude i her. Det interessante her, er at den her Dynamic Product Ads kampagne lige nu, den har en click -through -rate på 5%.

Og hvis man kun kigger på link, knap 2%, det er omkring 3 gange så højt som vores gennemsnitlige annonceperformance. Så den her ikke særlig pæne annonce, det faktisk den, har den højeste click flow rate på hele vores annoncekonto.

Kristian Tinho (25:53)
Det er det, er mest imponerende. Man skal næsten gå ind se den.

Halfdan Timm (25:57)
Jamen fordi den er ikke dårlig, er bare generisk. Det er bare et upside -logo, så står der Hopspot. Altså og tolv andre ting, Altså den er ikke genial på nogen måde, men det der virker, tror jeg her, det at jeg har jo bedt Facebook om at vise den her annonce til folk, kigger på sider, der minder om det produkt, har. Så teorien her, det er at Facebook går ind og kigger på folk, der kigger på Hopspot -relaterede ting, og så viser de dem Hopspot, fordi det jo det, de er interesserede i lige nu. Så på den måde så har jeg ventet fra deres demografi til deres faktiske adfærd lige nu.

Og det den eneste måde jeg kan forklare, at den her Nongsi virker godt, fordi det sat med ikke på udsenet. Og jeg giver dig et andet eksempel. Jeg arbejder med en stor dansk køkkenvirksomhed. Mega fed virksomhed. Der har vi lavet et dynamic product, også med køkkenserier som produkter. Det er sjovt, at du ikke køb dem online. Altså, kan ikke bare tjekke køkken til 100 .000 kr. ud. Du kan gå ind på siden, og så kan du mødebukke af den konvertering, vi har tænkt mig med efter. Men vi har oprettet seks køkkener som produkter derinde.

Og den kampagne hvor vi kører en kaos selv med de seks produkter, det den hvor vi kører de billigste mødebookinger på hele kontoret i måneder i streg nu. Jeg bliver bare ved med at øges spændt på den der kampagne fordi det fungerer. Altså, jeg synes det her, det er en af de ting folk deltår på. Folk de ser Dynamic Product at være som en e -commerce ting. Det behøver det ikke, hva?

Kristian Tinho (27:12)
Nej, det har du også lige overbeviset om nu. Nu nævnte du lige før de her produkttitler, som du har fyldt ud i feedet. Linket på Obsidians, er det så links ind til de enkelte undersider, landingssiderne på Obsidians, omhandler fx hopspott osv.? Okay, ja. Det giver mening.

Halfdan Timm (27:29)
Ja, vi lægger dem simpelthen bare direkte ind til service siden. Og så kan man klikke sig derind, og man kunne måske lave nogle bedre destinationer, men det her det er lidt en test, har lavet. jeg lægger dem bare direkte ind til obsidian .dk, skrostrej ydelseskrostrej facebook .com, tror jeg det hed. Og så har vi tolv af dem. Jeg tror, her det er... Jeg kan bare se... Altså, jeg kan se det her, virker. Så jeg tror, Dynamic Product Ads er ikke kun for webshops. Det er i virkeligheden min vigtigste pointe her.

Kristian Tinho (27:38)
Ja!

Og det kan nok være interessant.

Halfdan Timm (27:56)
Du kan lave DPR med hvad som helst i min optik.

Kristian Tinho (28:01)
Næste ting du har skrevet ind, Alfdan, det er measurement. Og den her jeg faktisk glædet mig til at høre dig fortælle om. Jeg ved, det noget, ligger dit hjerte nært. Ja, det ved jeg.

Halfdan Timm (28:13)
Vi kunne godt lave 40 minutter, da I blev stået om det her, men nu skal jeg prøve at gøre det sådan. Jeg prøver at tale om nogle ting, som folk ikke ved i forvejen. Så huslige at sætte conversion -tapir og server setup. Men det går jo ud fra, at du selvfølgelig til det her podcast uden at have gjort det. Fordi så stopper du det lige nu at få sat det op. Men når du så selvfølgelig har gjort det, så er der også nogle ekstra ting, man kan gå ind og gøre. Nogle af de fede ting, som rent teknisk, som ikke alle rent faktisk gør.

Kristian Tinho (28:18)
Det var også min viss skepsis, jeg... ... lader mikrofonen gå videre.

Halfdan Timm (28:41)
Conversion lift og Brain lift study. er to sådan lidt, jeg vil ikke sige glemt, de er lidt oversæte funktioner på meter, som jeg er enormt glad for. Som folk de skal huske, rent faktisk eksisterer, fordi det er gratis reporter, man kan lægge ned, hvis man bruger nok penge. Hvad er nok? Nogle af de konditier siger 10, nogle siger 30, nogle siger 50 .000. Det kan ikke rigtig finde et mønster i. Du skal bruge en smule penge, men så har du rent faktisk gratis adgang til de her to værktøjer. Så Brain lift study, det handler om, at du kan måle, effektiv din kampagne er i forhold til at lave ad recall. Så det går ud på, at hvis du sætter Brain lift op på din

Så går Facebook ind og tager op til 10 % af dit audience, det afhængigede af hvor mange penge du lige bruger, og lader være med at eksportere dem for annoncer i en periode. Og så spørger den nogle af de personer, kan du huske du har set en annonce for Ice Digital eller Obsidian Digital eller hvem du nu er der annoncerer. Og så svarer de jo så ja eller nej til det. Så tager Facebook nogle af dem, faktisk har set annonce og giver dem det samme spørgsmål. Det fede her, er, kan du lige pludselig se et løft. Du kan ikke alene se, hvor mange der kan huske dig, men du kan se dem, ikke så din annonce og dem, der så din annonce.

Hvor mange kan så huske, og så får du et forhåbentligt løft. Hvis du ikke får et løft, fordi du har lavet en ung, så er så dårligt, at samtlige personer bare har glemt dem i forhold til benchmarket. Men der skal man gerne se et løft, og det løft kan man så få nogle benchmarks på i forhold til ens branche og forhold til ens region, altså EMEA i vores tilføjel. Det et ret fedt værktøj, fordi det fortæller noget om den indirekte værdi, som Facebook -annonseringen kan skabe i form af, at folk husker ens brand. Det er altså gratis at lave. Så har vi conversion -liftstudy. Det virker lidt på den samme måde.

Det handler om, at Meta igen tager en lille del af målgruppen, undlader ekspandiet af dem for annoncer og kigger, hvor meget køber de så alligevel. Og så tager den dem, ser annoncer, og holder øje med, hvor meget køber de. Det fede ved den her, er, at hvis man er i en virksomhed, som lad os sige bruger mange penge på Google Ads eller TV -annoncering, eller bare har mange kunder, fordi man har eksisteret i lang tid, så kan man godt opleve, at Facebook går ind og tilskriver mange konverteringer, man nok havde fået alligevel. Men det svært at sige, hvor mange havde du fået alligevel. Et conversion lift study kan fortælle dig, hvor mange du havde fået alligevel, fordi det fortæller dig,

Dem der ikke får annoncer, hvor meget køber de Dem der får annoncer, hvor meget køber de Og så kan du igen måle løftet I stedet for bare at tilskrive samtlige konverteringer Hvor Facebook har været en del af kunderrejsen Så tilskriver du et løft i forhold til Hvor meget mere værdi skaber Facebook Og hvis du er en lille virksomhed Som ikke har særlig meget eningsering, særlig mange steder Så lad være med gøre det, fordi alt det du får det kommer fra Facebook Men jo større man er, og jo flere penge man bruger på fx Google Ads Jo vigtigere bliver den her Så det er faktisk nogle ret fede værktøjer Hvad er din erfaring med dem?

Kristian Tinho (31:08)
Jeg skal være ærlig at sige ikke det store, fordi min kære partner, Niklas, sidder med de her ting til daglig og det styrer han med hård hånd. Jeg ville næsten hellere komme med et dumt spørgsmål, men nu springer vi ud af det. Er det alle annonsører, kan sætte gang i de her to her? Eller skal man bruge et visbind hver måned, eller skal man have direkt

Halfdan Timm (31:27)
Du skal ikke have en direkte kontakt, men du skal have et visbind. Og det er de der 10, 30, 50 og 50. Det varierer faktisk lidt fra annoncokonsult til annoncokonsult. Det svært at give et fast svar på, men du skal bruge lidt penge for få lov til det her. Måden man finder det er, hvis man går ind på ens annoncokonsult, så skal man gå ind under experimenter. Og så ligger der Brandlift og Conversionlift derinde, så man rent faktisk kan sætte i gang. Så det vil jeg anbefale mange flere annoncerer rent faktisk at gøre.

Så en anden ting man skal være opmærksom på, er ens eventmatch quality under ens pixel. Hvis man går ind under ens hændelsesadministrator og kigger på ens pixel, kan man se fx ens købs event, hvis man er webshop eller i vores tilfælde kontaktform. Så kan man gå ind på den og se, hvor god hændelsesmatch man har. Og det er tal fra 0 -10. Og hvis man ligger på 2 ud af 10, så gør man det ikke særlig godt. Hvis man ligger på 9 ud af 10, gør man det rigtig godt.

Det betyder ret meget, hvor meget ekstra information man sender med, når en person gennemfører en konvertering. Så hvis man f .eks. lykkes med at tage email -adressen på folk, køber, hash -kriptere den og sende det til Meta, så stiger ens eventmatch -quality. Det samme med telefonnummer, Facebook -klik -id, IP -adresse og en masse andre ting. Og det hash -kriptere man så Facebook kan læse det, men det kan godt matche det. Og det gør så, at de kan tilskrive flere konverteringer til ens kampagner. Det er også en god idé at kigge ind i

Tommelfingereglen er, at du ligger på en 8 -9 stykker ud af 10, så gør du det godt. Hvis du ligger under, skal du overveje og om du kan optimere det. Det noget man gør i ens tracking -opsætning.

Kristian Tinho (32:44)
Og hertil kan jeg sige, at vi over i Ejs faktisk har en månedlig hver anden måned, et fast pixel health check. Fordi så lyder det lidt mere, men hvor man går ind, det lyder fedt. Det er også nemmere at sælge ind over for konsulenterne, skal sidde og tjekke de her events igennem. Men det er ekstremt, ekstremt vigtigt, fordi pludselig kan der komme et tidspunkt, hvor den hopper fra af en eller år, som man har lavet på hjemmesiden. Og det går bare ud over annonserne med det

Halfdan Timm (32:55)
Det lyder

Kristian Tinho (33:13)
Så det handler virkelig om at være ordentligt. De fleste vil nok have film med, at bare gør det en gang hvert kvartal. Men en rigtig god idé er lige at ind og tjekke det igennem.

Halfdan Timm (33:22)
Ja.

Det næste vi nævner er Searchlift -analyser. Det er en relativt ny ting Facebook har begyndt at understøtte i kortetræk. så kan man google, hvis man synes det er spændende at finde mere information. Så handler det om, at det er muligt at opsætte hændelser på ens site, der går ind og affyrer, når en person har set ens Facebook -annons og går ind og googler efter ens virksomheder og kommer ind via de afghaniske søgeresultater eller googlet. Tanken med at gøre det her, det at Facebook skaber mere værdi end det, måler med et klik. Hvis man vil have en idé om, hvor mange personer, ser ens Facebook -annonser og på baggrund af det googler ens virksomhed inden for 80 timer og kommer ind på ens virksomhed

så kan man opsætte et searchlift study. Rigtig relevant hvis man bruger mange penge på meta og er tvivl om den faktiske værdi ved at gøre det igen. Så er der Sheriff's Search Analyser, som egentlig ikke er på meta specifikt, men jeg synes alligevel det lidt relateret i forhold til hvis man skal vise den fulde effekt af værdien af meta. Sheriff's Search Analyser det noget vi laver typisk via Google Keyword Planner. Man kan også lave det via A -Rift eller SEMRush eller alle andre serveros -værk. Så vi gør det ofte via Google Keyword Planner fordi man kan gå to år tilbage og det er data fra hæssens egen mund, altså Google. Det der er tanken, det er

Jeg har et sjært search study på Obsidian. Der har taget Obsidian Digital, og så har vi taget 10 konkurrenter. Så har jeg trukket data ud for de her 11 virksomheder, Obsidian plus 10 konkurrenter i Google Keyword Planner de sidste 24 måneder. Så lægger jeg den data ind i et spreadsheet og begynder at lave grafer på, hvordan ser det ud for brainstormningerne for alle de her 11 virksomheder. Og det her kan fortælle mig to rigtig interessante ting, når jeg sætter det op i grafer. Det ene det er,

Hvordan er den samlede udvikling i branchen? Altså, lad sige, den på tværs af alle virksomheder de sidste 24 måneder, er søgevolumen stedet 20%. Så vil jeg jo sige, at markedet er målt på den her måde stedet 20%. Hvis har set, digitalt er stedet 30%, så har gjort det bedre end markedet. Hvis vi er stedet 10%, så er det jo flot, er stedet, men vi har faktisk gjort det dårligere end markedet, fordi markedet er stedet 20%. Så er den ene ting, Sheriff Searcher nødt til at fortælle dig.

Det er, hvordan din virksomhed klarer sig i forhold til konkurrenter og dermed i forhold til markedet. Jeg har det jo sådan med Obsidian. Jeg vil gerne lave den bedst mulige case med Obsidian, og gøre det så godt som overhovedet muligt. Men jeg er heller ikke blind for, at der er noget makro, som har en indflydelse på, hvor godt vi er i stand til at hjælpe vores kunder. Så hvis alle andre vokser negativt, altså skrumper med 10 % og vi sidder skrumper med 2%, at det jo egentlig ok. Hvor hvis alle andre vokser med 20 og jeg vokser

med 10, så er det faktisk rigtig dårligt. Så jeg kan godt lide at se det relativt i forhold til resten af markedet. Den anden ting, det jo så, det fortæller noget om, hvordan markedet hele tiden udvikler sig. det kan måske hjælpe med at forklare, hvis man oplever, at det er svært at nå ens budgettarget. Altså hvis brainstorming på alle ens konkurrenter er faldet med 30 procent, ja så er det fandme svært. Og der tænker jeg også, altså vi har mange eksempler i 2022, 2023 med e -commerce virksomheder, som har været i skrumpende markedet efter corona. Det tænker jeg også, dem har du sødet med en eller to af måske.

Kristian Tinho (36:17)
Ja, for på godt. Men lige præcis det her med Sheriff's Search Analyse, og vi bruger den ofte til at se, at selvfølgelig det, du lige nævnte her i forhold til, hvordan udvikler det sig i forhold til markedet, men bare det at kunne sidde og ens egen antal deresøgninger efter, ens brand, altså de her cases, vi nu engang arbejder med, og sætte det op imod det spændt, er på meta. Og vi gør det typisk med dem, der er meget spændt på, så kan vi virkelig se en korrelation med, når vi så virkelig begynder at spænde til nogle penge.

Vi kan se det måneden efter, at kom en rollover -effekt over på Brain Searches. Det noget, man skal huske på i sit samlede marketingmix. Det er vildt at se, når man først får det op i en graf. Man kan se den her relativt ofte, en til en korrelation. Den kan virkelig anbefales at lave, hvis ikke man har lavet den før.

Halfdan Timm (37:03)
Så vil jeg gerne nævne offline eventsets. Ikke relevant for alle, men stadig en ting, eksisterer, og som man synes lige, man skal kende til. Offline eventsets er særlig relevant for f B2V -virksomheder eller også bare virksomheder, som har mange fysiske events. Men det, er tanken, det at man kan uploade informationer, som f .eks. emailadresser eller telefonnummer eller faktisk også bare ID og Polis, der er kommet ind via Facebook -Leadat, hvis det nu skulle være. Lang tid efter, at de er kommet ind, hvis man har haft en lang kunderejse.

Det her er noget, vi i Obsidian har sat op på vores LinkedIn og det samme teknik med Facebook. Det går ud på, at hvis vi har en lead ads tilmelding, der udfyldes på Facebook Lead Ads eller LinkedIn Lead Ads, det genererer et lead -inde i Hopspot. Hvis det lead og den tilsnittede deal på et tidspunkt bliver markeret som one -inde i Hopspot, sender det data tilbage til LinkedIn og Facebook i forhold til, hvilken værdi det rent faktisk havde, og markerer det som et purchase event. Det man sådan lidt konceptuelt skal forstå ved det her, at vi kan faktisk godt lave en rores udregning.

på vores Facebook - eller LinkedIn -annonsering selvom vi er en B2B -virksomhed. Hvis alle deals bliver oprettet korrekt ind i HubSpot og folk har datadisciplinen nok til at udfylde HubSpot korrekt og markere en deal som wonder, den er kommet så langt osv. Så kan vi faktisk godt lave en roresudregning på vores Facebook - og LinkedIn -ads selvom vi er en B2B -virksomhed. Så offline -integrationer, er en sjov navngivning fordi det lyder som om man skal gøre noget væk fra computeren. Det skal man i virkeligheden ikke. Jeg vil mere kalde den sådan...

B2B -venlige tilskrivningsmetode, ikke kræver, at der sker en klik -hendelse, og at man tilskriver data tilbage fra den. Men altså, man kan godt lave en råsuregning som B2B -virksomhed. Teknikken i det er faktisk ikke kanonsvær. Desværre er at få hele virksomheden til at samle sig om at bruge et system og have datadisciplinen til rent faktisk at holde det opdateret i forhold til ens stil. Det er typisk den, er en lille smule sværere.

Lad os hoppe videre til det tredje kapitel og snakke budmodeller. Hvor meget er det her noget, har eksperimenteret med tidligere?

Kristian Tinho (39:00)
Ikke specielt meget, kan jo se de tre vi skal ind på, nu Lowest Cost, Bitcap og Target Bit. Jeg ved at... Nu skal jeg lige prøve se her. Bitcap er noget som der historisk... I hvert fald det seneste års tid er blevet snakket rigtig meget om meget over i USA inden for det her dropship -miljø som man kan gøre grine med dem og det er jo hvad det er, fordi de ofte har nogle letmej, sjove måder at udstille sig selv på, men...

Halfdan Timm (39:23)
Og til skab i nok.

Kristian Tinho (39:29)
Man kommer heller ikke ud med, at er nogle af dem, er ret langt fremme i forhold til at teste ting af. Det er nok den, jeg har hørt mest om, men ikke selv har prøvet at lege med det på den måde. Men du kan prøve give den hurtig indflyvende. Det handler om at holde tunge lige i munden med de tre forskellige her. Jeg ser på, du kan køre sig igennem dem.

Halfdan Timm (39:47)
Det sjovde er, at 99 % af alle Facebook annonser i Danmark bliver oprettet med lovskost. Det er bare standardmodellen. Jeg tror faktisk, mange, slet ikke ved, man kan byde ind på andre metoder. Jeg bruger også standardmodellen til de fleste af de kampagner, kører, men ikke alle. Det handler om, at når man opretter en kampagne på Facebook, og det gælder jeg også i forhold til Google Ads konceptuelt nogenlunde det samme. Når man opretter en kampagne, så vælger man en budmodel. Jeg sidder inde i Facebooks annonseradministrasse lige nu. Jeg klikker opret nyt kampagne, så vælger jeg

fordi jeg vil gerne have flere salg eller konverteringer. Det er typisk den, målrettede. Og så har jeg mulighed for at vælge min budmodel i Kampagnes indstillinger. Så det betyder sådan, hvad jeg mit effektivitetsmål kalder den. Skal jeg bare maximere antallet af konverteringer, eller har jeg et specifikt mål, skal ramme? Så de tre muligheder her, er den normale og den, man slår til som standard. Det hedder bare, ja, maximise conversions eller lowest cost.

Det handler om, at man sætter et budget på, lad os sige, kr. om dagen. Og så siger man til Facebook, jeg har 1000 kr. om dagen. Bo i gennemsnit 1000 kr. om dagen, og giv mig så meget som overhovedet muligt. Så bruger Facebook i gennemsnit 1000 kr. om dagen. Nogle gange 1200, nogle gange 800, men i gennemsnit 1000 kr. om dagen. Og så får du så mange konverseringer som overhovedet muligt. Og det kan være 0, og det kan være rigtig mange. Og hvis det går rigtig dårligt, så bruger Facebook pengene alligevel. Og hvis det går rigtig, rigtig godt, så bruger Facebook også lige præcis de penge, som du har sat af til det. Så det er bare, her er min penge. Giv mig så meget som overhovedet muligt.

Det er standarden. Der er to andre muligheder. Den ene hedder Bitcap. Bitcap er det mest restriktive. Bitcap handler om, at Meta kun må bøde ind i auktioner, hvor du forventer at kunne få en vis pris for den handling, du optimerer efter. Så lad sige, at den handling, du optimerer efter, det er purchase. Og du sætter et Bitcap på 100 kroner. Så siger du, Meta må kun engagere sig i auktioner, fordi hver visning af din annonce er jo en realtidsauktion. skal man huske. Meta må kun...

deltager i auktioner, hvor du kan få en pris til realistisk 100 kr. per kommentarie. Hvis du vælger Bitcap og sætter 1000 kr. i budgette, så vil du nogle gange opleve, bruger 0 kr., nogle gange 100 kr., nogle gange 1000 kr. Det afhænger af, hvor gode forudsætninger du har. Så lad sige, hvis det er i sommerperioden, og CPM -prisen falder, fordi alle de usofistikerede annonsører, de slukker alle deres kampagner, så kan det være, at de spændt lige pludselig stiger, fordi nu har du bedre forudsætninger. Og så lad sige, i slutningen af november, når alle de smadrer penge igen på Facebooks platform,

Så kan det være, det spændt falder, fordi nu har du meget dårligere forudsætninger for det. Det kan også være, at det spændt stiger og falder med, hvor god du altid har levet kreativer ind eller nogle andre externe faktorer. Så det bitcaps. Det, man typisk ville opleve her, at man bruger mindre end det budget, man har sat af. Så måden mange amerikanske dropshippers bruger det på, for du har helt ret, det er meget mere anvendt i det miljø der, det de sætter et meget, meget højt budget, lad sige 10 .000 dollars om dagen. Men de ikke rigtig interesseret i at bruge det. De er bare interesseret i at til Facebook, hvis du kan levere.

Så den her er ret lav pris, så jeg er fuldstændig sikker på at tjene penge. bare giv mig så mange du kan. Og teknikken i det giver faktisk rigtig god mening, særlig i større markeder. Det man skal passe helt vildt på med, det er jo så, hvis du kører lowest cost og du sætter 1000 kr. om dagen, og du laver fejl i din tracking, så bruger du 1000 kr. om dagen. Hvis du kører bitcap og du kører fejl i din tracking, så kan du komme til at bruge rigtig mange penge.

For de mestere agerer jo bare på de signaler, du sender ind til platformen. Så hvis du sender de forkerte signaler ind og for eksempel kommer til at aktivere to gange tracking, så kommer du til at bruge frygteligt mange penge. Og så hvis du er på en fakturordning, og det rammer lige med det efter en million, det er kraftedme ærgerligt. man skal også... Den her teknik med at sige, at jeg selv har et virkelig højt budget, og så bruger Facebook det nok ikke, er mega fedt ni ud af ti gange. Men man skal også være over ens kampagne og ens anordningsikonto for at godt.

Kristian Tinho (43:15)
Der skal man håbe på, at ens kort rammer sit limit.

Halfdan Timm (43:35)
Men det Bitcap. Og man vil i praksis opleve, man bruger færre penge end det man har sat af. For Bitcap er mening, at det skal være restriktivt. Det er et redskab til annonsører, der siger, vil være sikker på, det her bliver en god forretning for mig. Så det okay, jeg bruger færre penge på det. Det er den måde, skal sætte an på. Så har vi den tredje mulighed, der hedder Target Cost. Target Cost er, at du siger, du har brug for at ramme en gennemsnitlig omkostning på 100 kr. Og så kan man sige, er forskellenser på Bitcap og TargetBit?

Bitcap er, at du entrerer kun i auktioner, der giver dig en pris på op til 100 kr. Targetbit, det siger, at hvis der er nogen auktioner, der rammer 80, og der nogen, rammer 120, så er det okay. Byde ind på begge to, og så rammer du i gennemsnit 100 kr. Det vil sige, targetbit er mindre restriktivt. Du skal ramme det som et gennemsnit. Men det betyder, at hvis du vælger bitcap, og du har fået nogle rigtig, rigtig gode resultater, så du har sagt, at vil give 100 kr., men du ligger faktisk på 50 kr. i gennemsnit.

Så kan din kampagne godt stoppe, selvom du ligger langt under dit target eller dit bitcap, nu er bare ikke flere gode aktioner og deltag i, så stopper Facebook bare. Hvor hvis du har valgt target, altså gennemsnitsbetrækningen, og du har fået en masse køb til 50 kr. pr. styk, så kan Facebook godt gå ind og give dig en masse konverteringer til 150 kr. pr. styk, fordi du ender stadig på dit gennemsnit. Så targetbit er mindre restriktivt, men du ender på dit gennemsnit. Og jeg oplever bare, der faktisk ikke særlig mange, kender til hverken targetbit eller bitcap, men det

gode metoder, hvis du gerne vil have sikkerhed for, at din Facebook annoncering er profitabel. Også selvom du individuelt sætter et lidt højere budget, du i virkeligheden er interesseret i at gøre, så er det faktisk et rigtig fedt redskab. Er det noget, du kunne forestille dig at bruge i nogle af tilfælde det her?

Kristian Tinho (45:17)
Ja, helt klart. Det er jo værd at teste af. Bækket to egentlig. Selvfølgelig, man skal have styr på sine budgetter, så det ikke løber løbsk. Men helt klart, det er jo værd at teste af. Især fordi auktionerne, man indgår i som annonsør, er jo forskellige fra case til case. Men det er lige helt præcis samme branche. Så det kan være, noget, fungerer bedre i én branche, versus i en anden, afhængig af målgruppe. Så udensvøvl.

Halfdan Timm (45:39)
Og jeg vil sige, det her det er primært en B2C -ECOM ting, fordi du kan godt bruge det her i B2B -kontext. Lad sige, LIDATS. Obsidian kører LIDATS lige nu, hvor man kan tilmeldes i et webinar. Men udfordringen er, at de det ligeeste tilmeldes er ikke lige meget værd. Altså, en studerende, som er arbejdsløs, må super gerne deltage, men har jo ikke en kanonhøj værdi for os. Hvor direktøren for en B2B -sagsvirksomhed med 50 ansatte, Venture -fondingen, der bare skal ud og brage.

har en rigtig fin værdi for os, og dem vil vi rigtig gerne snakke med. Det giver ikke mening, at jeg er fra retning. Ikke i forhold til hvem der er bedst som FIFA -makker eller løbebåde. Nej, forretningsmæssig. Der kan man sige, at jeg kan få direktøren for 10 kr. og studerende for 5 kr. Men jeg vil hellere have direktøren for 1000 kr. Men det ved Facebook jo ikke, fordi jeg optimerer efter leads, og så optimerer jeg efter at få så mange som muligt. Hvor, man kan

Kristian Tinho (46:11)
Og her snakker vi selvfølgelig om forretningsmæssig værdi. Og ikke her. er meget vigtigt lige at opreteret. Nej!

Halfdan Timm (46:38)
Hvis du sælger et produkt på din webshop, og du kan få det købt til 100 kr. eller du kan få det købt til 50 kr. Så 10 ud 10 gange, tager du det til 50. Altså det er matematik, simpelt. Fordi der har Facebooks algoritmer transparens i forhold til den værdi, skaber, det har de bare ikke på B2B analysering på samme måde. Så bitcaps og target bits kan løse at gøre på B2B, men det er sgu lidt mere tricky. Så det er forstrænsvist en ting for webshops, som jeg ser

Kristian Tinho (47:03)
Lead Ads, har kort ind på det lige før halvanden, og vi fortsætter egentlig ned af den vej. Kan prøve sætte os ind i Lead Ads i dag? Hvad er det for nogle muligheder, vi egentlig har på Facebook? Fordi du har skrevet en mulighed ind her, som ikke var der i starten af Lead Ads udkom. Og det er jo faktisk en mulighed, gør det muligt for os at filtrere ret hårdt i de leads, der nu engang kommer ind.

Halfdan Timm (47:26)
Ja, altså lad os faktisk tage exemplet, som fra lige før med studerende versus direktør i en B2B -kontext. Det vi skal snakke om, er conditional logic, bliver lanceret for et par år siden, og også sådan en ting, som der er mange flere annonciere, som burde bruge i virkeligheden. Så lad sige, der er tanken, er, lad os tage op at sige det som et eksempel igen. Vi har webinars, vi har white papers, rapporter, vi har mange spændende ting, som vi gerne vil have, at folk de downloader. Men vi er også opmærkset på, at igen, det er ikke alle, har den samme forretningsmæssig værdi for os, er at

Jeg er opmærksom på, hvem det er, kommer ind og hvem vi optimerer efter. Og hvis jeg laver en lead ads kampagne, som bare siger, skal affe så billige leads som muligt, og den er jo sat op med advanselig plus, så det er 18 -65, hele landet, kan ikke redigere på nogen jobtitler. Så tydelig. Så risikoen af Facebook kommer til at levere nogle meget billige og meget dårlige leads indtil jeg er meget stor. Conditional logic kan hjælpe lidt med det her. Det, handler om, det er, at jeg kan sætte et spørgsmål op i min lead formular, som hedder for eksempel, hvad er din nuvandestilling? Og hvis den så... Og så er der en drop down.

Og så er der studerende, jeg er lige startet på arbejdsmarkedet, og jeg er direktør for et multimillion dollar selskab. Det er de tre muligheder, er. Så har signaleret folk. Hvis folk så vælger den, hedder studerende, så kan jeg lave et felt, hedder Superfet. Håber, går godt på studiet. Her er det et by paper. Og så får de det. Og hvis de så vælger direktør for multimillion dollar selskab, så står der igen Superfet. Her får du det.

Men

Direktør for multimillion dollar selskab. Positivt signal. Det vil jeg gerne have rigtig meget mere af. Tusind tak for det. så det vil sige, på baggrund af, hvad folk de udfølger i formularen, så kan jeg bruge den information til at fortælle Facebook, at her vil jeg have mindre af, det her vil jeg have mere af. Så Conditional Logic, er et værktøj, som faktisk giver dig dyre og færre leads, fordi du fortæller Facebook, hvad du ikke vil have, og det du ikke vil have kan godt være de billigste leads. Til gengæld så er det bedre. Så det er et rigtig fedt redskab. Og man kan også sagtens bruge det her i en e -commerce -kontekst. Altså lad sige, nu har du en hund, Tino.

Kristian Tinho (49:47)
Ja.

Halfdan Timm (49:53)
Hvis du har en webshop, der sælger hundhedstyr, og du laver en lead ad med en konkurrence, find et gavekort på 1000 kr. til din hund, og det første spørgsmål er, har du en hund? Og folk så svarer nej til det. Så er det selvfølgelig trælt til deltage i konkurrencen for at få et gavekort, som de kan sælge videre på den blå vis. Det er hvad det er, men du kan i det mindste fortælle Facebook, at folk, ikke har en hund, ikke har interesse for dig. Og så kan du dermed pege algoritmet i den rigtige retning hen ad vejen, så de kan finde ud af, hvem der rent faktisk kan have det. Så det her kan også sagtens være i e -kontext, hvor det er relevant. Så conditional logic.

en ret fed og virkelig ikke særlig brugt funktion, som jeg synes folk de bruger noget mere. Et andet eksempel, hvorfor man sender fysiske vareprøver, eller man selv sender vareprøver, så kan man sige, vil du gerne, eller lad sige katalogbestilling er et godt eksempel på det her. Du kan få kataloger online og offline. Så kan man sige, du gerne have det her katalog online, fint, så får du et nyt felt der hedder email. du gerne have det offline, så får du et nyt felt der hedder hver din adresse. Og hvis folk de vil have det online, så er ikke nogen grund til at bede om deres adresse,

Hvis ikke du Conditional Logic sæt op, så kommer du til at bede om adressene. kan måske virke lidt underligt for folk. Hvorfor skal jeg aflevere min adresse, jeg bare vil have et online katalog? Og det kan måske holde dem fra rent faktisk at udfylde formularen. Så på den måde så kan Conditional Logic også være et redskab, eliminerer unødvendige spørgsmål til folk og dermed øger konverteringsretterne. Så det kan både være sådan resultatforbedrende rent algoritmisk, og det kan være resultatforbedrende i form af, at man undgår friktion i

Kristian Tinho (51:16)
Ja, og så for at komme med et andet eksempel. sagde du selv det her med hunde. nej. Det næste spørgsmål kunne så være, hvis svaret er ja. Hvad for en hunde -rase er der tale om? Eller hvor gammel er hun? Det er jo forskellige produktsegmenter. Det kan være, de ender med det samme, hvad skal man sige, det man bruger som leadmagnet. Det de modtager. Men du har trods alt fået ind i dit system, hvad det er, den her email til den her person har den her hunde -ras. Der er så og så gammel. Jamen, det er jo ret værdifuldt viden, man så skal til at segmentere det ud i emails bagefter.

Det er altså nogle fede litser for en, jeg helst sige.

Halfdan Timm (51:48)
kan lave meget mere relevante automations, hvis du først ved, hvilken hundirasse det er. Jeg har svært ved komme med et eksempel, fordi jeg ved ikke nok om hunden, jeg sikker på, er nogen ting, ikke selv vil hvis en Shihuahua i forhold til, hvis det en ordentlig chefer.

Kristian Tinho (51:59)
Det er du fuldstændig ret i. Det vil se sjovt ud.

Halfdan Timm (52:07)
Så conditional logic på lead ads er super fedt. En anden ting man kan sætte op er offline leads. Det her er noget som Facebook har lanceret for lang tid siden, det er enormt frustrerende at sætte op. Men teorien i det er rigtig fed, fordi det kræver lidt udviklingskunskaber rent faktisk at kunne gøre det. der er tanken med det, men mindre du ligger i hotspot, så er det lidt nemmere sætte op. Det der tanken med det, er igen en måde hvorpå du kan sende mere relevante information til Meta på hvad det er for nogle leads du gerne vil have. Så igen, lad se i en webshop. Du genererer en masse leads via en konkurrence.

Det der så kan gøre, det at du kan sætte det opsoladesat, når der kommer et lead ind i Klaviyo fra Facebook Lead App, så gemmer du ideet på det pågældende lead. Så sætter du via Zapjer et zap op, der sender information fra Klaviyo til Facebook, det vil sige den anden vej. Først så kommer leadet fra Facebook til Klaviyo, så sætter du en ny automation op fra Klaviyo til Facebook, som sender et event tilbage på det samme lead -idee, når den person f .eks. åbner en mail, klikker på et link eller ultimativt gennemfører en order.

Den information bliver sendt tilbage til Facebook som et positivt signal i forhold til det her vi vil have mere af. Og det der er teorien bag offline leads hedder det. Og det er lanceret det her. Det er ikke fremtiden. Det er lanceret. Man kan sætte det op. Det hedder også CRM leads, hvis du er inde under din pixel. Offline leads og CRM leads er det samme. Det der er teorien, det er at i stedet for at gå efter at optimere så mange og så billige leads som overhovedet muligt, så kan du sige til Facebook, at jeg vil gerne have mange leads, men jeg vil kun have dem, rent faktisk åbner mine mails. Eller ultimativt dem, der køber.

Man skal i teorien skal du have 50 signaler om dagen, for det her virker rigtig godt. Det vil være fedt, hvis du får 50 køber om dagen fra din Facebook -leaders. Men hvis du ikke gør det, så kan du bare sige folk, rent faktisk åbner mailen. Fordi allerede det er en stor differenciering. Mange af de leads, du genererer, ikke relevante og åbner aldrig dine mails. Hvis du bare kan fortælle Facebook, hvem af dem, er relevante og faktisk åbner dine mails, du kommet et kæmpe spadestik dybere i forhold til at få relevante leads og give Facebooks algoritme forudsætning for at levere værdi til dig.

Det lidt tricky at sætte op det her. Dessværre kræver du ret skarp i Zapier eller har en udvikler der er det. Men kan lade sig gøre og er også en fed funktion synes jeg.

Kristian Tinho (54:15)
Her til sidst skal vi snakke om noget, som vi egentlig introducerer med kreativer. Kreativer er jo bare blevet ekstremt vigtige, når vi snakker paytotale, medat. Og i forhold til kreativer, kan man gå flere forskellige vej. Jeg kan se, du har skrevet i vores egne show notes her om, er vi med AR. Og den er jeg lidt spændt på at høre noget

Halfdan Timm (54:38)
Ja, det sandsvarede er, at det virker ikke som om det er Facebook prioriserer allige nu, og det er egentlig en lille smule ærgerligt. AR -ads understøttes. Du kan lave AR -ads. Jeg har selv fået nogle på min telefon også. Det meget overfor sådan noget Møbel -Brands, eksempel. Hvor du har mulighed for at sige prøv at se, hvor den her sofa eller seng vil stå inde på din stue, eller hvad det nu skal være. Og jeg synes faktisk, er ret cool. Jeg har også haft fornøjelsen af at lave nogle AR -ads.

blandt andet for det københavnske brand, der hedder Tactical Copenhagen tidligere, som sælger nogle fantastiske produkter med stole og bænke osv. hvor vi lavede AR -ads. Og jeg har aldrig set så højt engagement på en annonce, som vi fik dengang. Altså vi snakkede click -through rates på plus 10 % i feedet, men det var svært for os at tilskrive salg direkte til det. Det har generelt været en oplevelse med mine AR -ads, og var noget folk faktisk syntes var rigtig sjovt at prøve. Men jeg var ikke sikker på, om det var et direct response kreativ.

Noget jeg er lidt keder af, er at Snapchat faktisk på et tidspunkt lavede en mulighed for at man kunne omdane ens 2D feed altså ens standard feed til 3D AR ads automatisk. lavede en case med range, som var fantastisk fed og som skabte salg. Den skabte virkelig salg. Og så fjernede Snapchat funktionen.

Kristian Tinho (55:45)
Snapchat,

Halfdan Timm (55:49)
Det er den mest... Jeg er sikker på, er derfor, at deres aktie kunne også faldet. Det her var en beta, som vi fik adgang til. Snapchat lavede en officiel success case om, hvor godt det virkede for Reign. Det var mega fedt. Vi tog deres produktbilled og automatisk omdannede til 3D -produkter, som man kunne prøve på sig selv i et AR -filter. Det fungerede sindssygt godt i forhold til, at var fuldstændig automatisk. havde nærmest ingen startupkostninger. Og så fjernede det funktionen.

Kristian Tinho (56:18)
er kommet ud med hvorfor egentlig?

Halfdan Timm (56:21)
Nej. Jeg ved ikke om det var teknisk svært for dem at holde det understøttet eller hvad de vurderede, men det var den fedeste ting Snapchat nogen sådan har lavet fra et annonsørperspektiv, og så fjernede de den bare igen. Jeg skulle have solgt min aktie dengang, det gjorde jeg ikke. Det var også cirka dengang du skulle have købt din Facebook -aktie.

Kristian Tinho (56:37)
Åh, jeg troede lige, kom igennem. Det helt afsnit, uden at skulle snakke om, jeg ikke er med på bølgen. Vi er så tæt på. Vi er så tæt på. Og alligevel finder du en eller anden måde at få skovelen under mig.

Halfdan Timm (56:42)
Hvordan går det på fattiggården uden Facebook -aktier?

Sidder du på kontoret lige nu, fordi du faktisk ikke har råd til aftensmad derhjemme?

Kristian Tinho (56:54)
Jeg sidder herinde muteboxen. Ingen luft herinde. Jeg sidder bare venter. Jeg er så tæt på. Jeg estimerer to minutter tilbage af her afsnit. Og så alligevel, så formår du.

Halfdan Timm (56:58)
Nej!

Ja... Ja, for nu købte de Facebook -arktier og var med i hulen. De er også faldet i dag, så i dag er der 5 % tilbud lige nu. Ej, så... Jeg tror svaret med AR er, at vi er i et særligt godt sted. Det virker ikke sådan om det er noget, folk ligger i fokus på. Jeg er faktisk lidt ked af det, fordi vi nødvendigvis har set nogle gode cases på det. Noget vi til gengæld

Kristian Tinho (57:10)
Det er jeg nødt til.

Halfdan Timm (57:26)
Annonsøret bør være opmærksom på, at Facebook har rullet nogle ekstra annoncefunktioner ud fra nøgle. Der snakker vi fx website -links, som vi bruger i vores egen annonsering til marketingpod. Der kan vi lægge sådan tre eller fire links ind under annonsen. bliver sådan nogle små ikoner, hvor man kan klikke sig videre. Så vi har lagt ikoner ind til Apple Podcasts, Spotify og YouTube, som er sådan de tre steder, hvor folk de som regel vil se det her. Og det har vi virkelig gode erfaringer med, fordi det gør bare ens annonce fylder en lille smule mere. Så hvis man lytter til det her og annoncerer på Facebook,

og ikke har sat website længs op, er rullet ud på samtlige annoncekontoer, får lige gjort det, fordi vi har ikke lavet en test, hvor det ikke har virket endnu. Nogle gange har det virket godt, nogle gange har virket rigtig godt. Den vildeste, der skal vi have lavet halveret CPA -en på en konso, det forstår jeg ikke. Men får lige implementeret det her, hvis du ikke har det endnu. Så er der noget, hedder Advantage Plus.

katalogudvidelser, som er lidt tilsvarende, som gør, at Meta kan lægge Dynamic Product Ads funktionalitet ned under ens non -Dynamic Product Ads kreativer. Så man har en video, men så kan du alligevel lægge produkter ned under den. Det fungerer også rigtig godt. De har lavet noget, der hedder tilbuddesudvidelser. Det gør, du kan fremhæve en rabattkode direkte i dit kreativ. Det man lige skal være opmærksom på, det er, at jeg har set Facebook slå den her til automatisk at crawle websiteet for rabattkoder.

Så jeg sad her et andet dag og vi havde da ikke tjekket en Facebook -opsætning igennem fra en af vores konsulenter. Og så så jeg, at tilbudsudvidelse var slået til. Automatisk. Og så stod der, vi har fundet den her rabatkode, sommer 20, og lagt den ind i din annonce. Så skrev jeg sådan til konsulenten, har du sat det her op? Nej? Nå, den har jeg ikke set før. Så Facebook havde bare selv slået den til, kiggede på websiteet, fundet en rabatkode, som jo var udløbet, og så bare sat den ind i annoncen, så vi skulle slå det fra.

Kristian Tinho (59:08)
Okay, den er vild.

Halfdan Timm (59:08)
Det synes jeg alligevel var... Det var frisk. Så det skal man lige være opmærksom på, men hvis man faktisk har en aktiv rabatkode, er det meget fedt. Så den ville jeg også lige fremhæve. Så der er nogle ekstra muligheder, både med Advantage Plus og på annoncerne i hele taget, som giver mening at udfylde. Og lidt tilbage til hvad vi snakkede om i starten af den her episode. Facebook fjerner mange muligheder lige nu. Det er rigtig ærgerligt. Det her er et af de områder, hvor de giver os nogle muligheder igen for at vores annoncer til at skille os lidt ud. Altså vi har nogle ekstra dag, kan lægge ind over den for at den til at skille ud i feedet.

Det er ret fedt. Du har tilføjet Partnership og andre Facebook -sider, altså Norderne. Rigtig godt punkt. Hvorfor det?

Kristian Tinho (59:44)
Jeg synes, er noget, stadig bliver brugt for lidt, især på det skandinaviske og danske marked, hvor vi gør brug af at få en anden afsender på vores annonser end virksomheden selv. Det er superfine, at virksomheden selv er afsender på langt størstedel af annonserne, men vi ser bare ekstremt gode use cases, hvor man for eksempel laver en aftale med en influencer og får lov til at køre partnership ads, hvor man poster penge

Så at sige at få influencers content ud at leve som en annonce, men hvor det er influencers, der er afsenderen på det. Eller at man simpelthen opretter en ny Facebook -side, som ikke nødvendigvis har en en -til -en -koalition med selve ens egen virksomhed. Det kunne for eksempel være en medarbejder fra virksomheden. Ja, der er sådan en koalition der. Det kunne også godt være de bedste 10 tips i Aarhus. Og så kører man en annonce derunder, altså den her Facebook -side, for en given restaurant for eksempel.

Det noget, skaber noget. Det får folk til at kigge, og vi ser generelt, vi kan halvere klikpriserne. Men der er i hvert fald cases, hvor det er kunne lade sig gøre. Typisk ser vi, 15 -20 % laver klikpriser på det. Så ja, er en, jeg synes, vi skulle have med, fordi den er bare mega interessant.

Halfdan Timm (1:01:02)
Med det så vil vi til at lukke den her episode af, og så vil jeg sige et kæmpe undskyld. Vi har kommet til at gå over en time, og jeg har endda fjernet en lille smule fra Norden, og jeg skilt det ud til en anden episode, fordi vi ku' blive ved. Men jeg synes bare, at det her emne, det er helt enormt interessant. For at lige have ventet tilbage til, hvad vi snakker om til at starte med. Facebook fjerner rigtig mange muligheder. er stadig muligt for dig. Altså, er muligt for annonceren rent faktisk at lave nogle tekniske tilvalg, som kan forbedre annonceperformance i din measurement, i dine budmodeller. Ved at hacke din lead ads, ved at arbejde mere med de alternativer kreative muligheder, og rigtig meget med DPR.

Jeg håber, du fik noget at lytte med. Tusind tak fordi du gjorde det. Husk, har mulighed for at abonnere på Spotify, på Apple Podcast og på YouTube. Vi vil virkelig gerne have vores første kvindelige abonnent på YouTube. Hvis du er kvinde og lytter med, please abonnér. Det er pinligt. Det er pinligt med 40 mænd og ingen kvinder. Please. Og tusind tak fordi du lyttede med til dagens episode.